Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
THY422 | DİZİ VE FİLM ÇÖZÜMLEMELERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. UĞUR BALOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere filmsel anlam yaratımını oluşturan temel kavramları ve paradigmaları tartışacakları bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; film eleştirisi, eleştirmenin sorumlulukları, eleştiri yazının temel kavramları, tarihsel, sosyolojik, felsefi, ideolojik, göstergebilimsel, psikanalitik ve tür eleştirisi gibi konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinemayı diğer disiplinlerle ilişkilendirir. |
Çağdaş ve uyarlama eserleri yorumlar. |
Eleştirinin çeşitli boyutlarını tanımlar. |
Film ve dizileri analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Film eleştirisinin ve çözümlemesinin tanımı Film eleştirisinin ve çözümlemesinin amaçları | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
2 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Ruhbilimsel Çözümleme, Persona - Gölge - Anima - Animus Kavramları, Dövüş Kulübü Film Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
3 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Tematik Analiz, Feminist Teoloji, Androsentrik Felsefede Kadın, Mitolojik Anlatılarda Kadın, Dalgaları Aşmak Film Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
4 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Anlatı Çözümlemesi, Uyarlama, Eyleyensel Örnekçe, Yapısalcılık,Görsel kodlar ve sinemada anlam, Hamlet Film Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
5 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Göstergebilimsel Çözümleme, Yaşam Biçimi, Tüketim Toplumu, Bizimkiler Dizi Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
6 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Ulusötesi Anlatılar, Göçmenlik, İdeolojik Eleştiri, Temsil Politikaları, Auteur eleştiri yaklaşımları, Pressure Film Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
7 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Ötekinin İnşası, Tarihsel eleştiri yaklaşımları, Çizgili Pijamalı Çocuk Film Çözümlemesi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Tür eleştirisi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
10 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Göstergebilimsel eleştiri yaklaşımları | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
11 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Film-zihin ve felsefi eleştiri yaklaşımları | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
12 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Feminist eleştiri yaklaşımları | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
13 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Queer eleştiri yaklaşımları | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
14 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Postmodern film eleştirisi | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
15 | Kitap okuma& Görsel kaynak izleme | Genel tekrar | Anlatma, Örnek Olay ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kabadayı,L. (2013).Film Eleştirisi Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Wollen, P. (2004). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Metis Yayınları. |
Corrigan T. (1997). A Short Guide to Writing About Film. New York: Longman Press. |
Özden, Z. (2000). Film Eleştrisi. İstanbul: Afa Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
0 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
0 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
0 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |