Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BAY407 | SAĞLIK VE EMEKLİLİK SİGORTALARI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HANDE ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık sigortasının tanımlanması, ürünler ve sundukları teminatlar ile bireysel emeklilik sigortalarının tanımlanmasıyla BES birikimlerinin ulusal ekonomiye sağlayacağı sermaye birikimi katkısının algılanmasına yönelik temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriğini; Sosyal güvenlik sistemi hakkında genel bilgi, Sosyal güvenlik sistemi ile özel sağlık sigortası arasındaki farklar, Sağlık ve hastalık sigortaları, Sağlık ve hastalık sigortalarının işleyiş prosedürü, Sigortalılık başlangıcı (Operasyon süreci, Başvuru formu, Beyan Formu ve Bilgilendirme Formu) ve Özel Şartlar, Özel sağlık sigortalarında poliçe yenileme ve tahsilat Süreci, Özel sağlık sigorta ürünlerinin fiyatlandırması ve tarifeler, Tamamlayıcı sağlık sigortaları, Bireysel emeklilik sistemi, Bireysel emeklilik sisteminin tarihçesi, Bireysel emeklilik Sisteminin işleyişi, Sağlık ve bireysel emeklilik sisteminin sektör verileri gibi konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sağlık sigortaları ile Bireysel Emeklilik sisteminin sigorta şirketlerinin işleyişleri içindeki yerini açıklar |
Özel sağlık sigortası ile kamu sosyal güvenlik sistemi arasındaki farkı ayırt eder |
Bireysel Emeklilik Sistemi getirilerinin diğer fon getirilerinden avantajlarını tahmin eder |
Bireysel Emeklilik Sisteminde oluşan fon büyüklüklerini ekonomik kalkınmada öncelikli fonlama araçlarından olduğunu kavrayarak sınıflandırır |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sosyal güvenlik sistemi hakkında genel bilgi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sosyal güvenlik sistemi ile özel sağlık sigortası arasındaki farklar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık ve Hastalık sigortaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık ve Hastalık sigortalarının işleyiş prosedürü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sigortalılık başlangıcı (Operasyon süreci, Başvuru formu, Beyan Formu ve Bilgilendirme Formu) ve Özel Şartlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Özel sağlık sigortalarında poliçe yenileme ve tahsilat süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Özel sağlık sigorta ürünlerinin fiyatlandırması ve tarifeler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tamamlayıcı sağlık sigortaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tamamlayıcı sağlık sigortaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Tamamlayıcı sağlık sigortaları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bireysel Emeklilik Sistemi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bireysel Emeklilik Sisteminin tarihçesi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Bireysel Emeklilik Sisteminin işleyişi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık ve Bireysel Emeklilik Sisteminin sektör verileri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kırkbeşoğlu, E. (2014), Risk Yönetimi ve Sigortacılık, Ankara: Gazi Kitabevi |
Uyar, H. (2012), Bireysel Emeklilik Sistemi, İstanbul: Detay Yayıncılık |
Black, K., Skipper H., Life & Health Insurance, New Jersey:Prentice Hall |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın temel kavramlarını, çalışma alanlarını, kuramlarını ve yaklaşımlarını yorumlar.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili güncel bilgileri iletişim kuramlarıyla ilişkilendirerek açıklar.
|
0 | |||||
3 |
İletişim bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak güncel olayları, siyasi, kültürel ve ekonomik gelişmeleri eleştirel bağlamda yorumlar.
|
1 | |||||
2 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Reklam, Sinema ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Televizyon haber ve program türlerinin teknik altyapısı ve içeriği için yeni strateji ve yöntemler belirler.
|
0 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal bilgileri günümüz teknolojisine entegre eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanları ile ilgili yaratıcı içerik üretir.
|
0 | |||||
2 |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Farklı izleyici kitleleri için TV programları üreterek bilgi ve deneyimlerini paylaşır.
|
0 | |||||
2 |
Haberin üretiminden sunum aşamasına kadar bir ekip çalışmasında lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medyanın üretim süreçlerini ve bu süreçlerde kullanılan teknik altyapı ve yaratıcı yaklaşımlara ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
0 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Programcılık ve habercilik alanlarındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için iş birliği yapar.
|
0 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslar arası gündemde yer alan olayları izleyerek toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
1 | |||||
3 |
Gündeme ilişkin yazılı, sözlü ve görsel çalışmaları takip ederek yorumlar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini, hukuki, toplumsal ve etik sorumluluklarını da göz önünde tutarak uygular.
|
1 | |||||
2 |
Bir medya profesyonelinde bulunan kamera kullanımı, editöryal süreç kontrolü, ekip liderliği ve yaratıcı içerik üretimi gibi özellikler gösterir.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 12 | 2 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |