Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GMY328 | HAVACILIK BİLİŞİM SİSTEMLERİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZER CİHAN KESKEN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilerin bu dersin sonıunda, havacılık sektöründeki işleyişi ve yönetimi daha verimli ve etkin kılmak üzere bilgisayar destekli bilişim sistemlerinin temel kavramlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi, sistem geliştirme yaşam döngüsü yolu ile doğru bilişim sistemlerinin kurulması konusunda bilinçlendirilmesi hedeflenmiştir. |
İçerik: | Dersin içeriği; Temel kavramları bilişim sistemi türleri, örgütler ve stratejiye göre bilişim sistemi tasarımı, bilişim teknolojisinin bileşenleri, dijital örgütler için bilişim sistemleri, e-ticaret ve e-iş, karar sistemleri, sistem analizi ve tasarımı, bilişim sistemleri için proje yönetimi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bilişim sistemlerinin tanımını, farklı sınıflandırmalarını, amacını, yararlarını betimler |
Bilişim sistemlerinin havacılık süreçlerinde nasıl kullanılabileceğini, hatasız, eksiksiz, doğru, verimli ve etkin işleyişteki etkilerini yorumlar |
Havacılık sektöründeki iş süreçlerine uygun bilişim sistemleri uygulamalarını belirler |
Havacılık sektöründeki iş süreçleri için var olan bilişim sistemlerinde değişkelemeleri (modification) tasarlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Dijital örgütlenme, iş süreçleri, Bilişim sistemleri için bakış açısı, bilişim sistemleri boyutları; verimilik, etkinlik ve değişim; bütünleyici varlıklar ve yaklaşımlar. | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
2 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | İşlevsel bakış açısı ile bilişim sistemi türleri; hizmet düzeylerine göre bilişim sistemi türleri; kurum çapında iş gören bilişim sistemi türleri; havacılık sektörü uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
3 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Örgüt türleri; Gelişim Uygulanacak alan seçimi ve kuramlar; | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
4 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Bilişim Sistemi donanımının ana öğeleri ve türleri ile havacılıkta kullanımı | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
5 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Bilişim Sistemi yazılımının ana öğeleri ve türleri ile havacılıkta kullanımı | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
6 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Bilişim Sistemi veri tabanının ana öğeleri ve türleri ile havacılıkta kullanımı | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
7 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Bilişim Sistemi uziletişimin ana öğeleri ve türleri ile havacılıkta kullanımı | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Bilişim sistemi internet kullanımının ana öğeleri | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
10 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Operasyonel düzeyde Yetkinlik için Havacılık Bilişim Sistemleri | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
11 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Havacılıkta E-Ticaret ve E-İş uygulamaları | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
12 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Havacılıkta Karar Verme Sistemleri | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
13 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Proje Yönetimi çerçevesinde Sistem Analizi ve Tasarımına Giriş | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
14 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Örnek Hava Aracı Bakım Yönetimi Yazılımı İncelemesi | Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma |
15 | Ders kitabı, İnternet araştırması, Örnek bilişim sistemi Belgeleri | Revizyon ve Öz çalışma | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kul R. H, (2013) Bilişim Sistemleri, Temelleri ve Uygulamaları, Dr. R. Haluk KUL, Papatya Yayıncılık, |
Kinnison H. And Siddiqui T. (2013) Aviation Maintenance Management, McGraw Hill |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık Yönetiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar.
|
3 | |||||
2 |
Havayolu Taşımacılığı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanır.
|
2 | |||||
3 |
Havacılık yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin hukuk, sosyoloji, felsefe ve tarih gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
|
2 | |||||
2 |
İşletmenin temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri ve bu fonksiyonlar arasındaki etkileşimleri sınıflandırır.
|
3 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili bilgi ve becerilerini iş sağlığı ve güvenliğinin hukuki boyutunu göz önünde tutarak uygular.
|
3 | |||||
4 |
Girişimcilik ve yenilikçilik kavramlarını alanıyla ilişkilendirir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havayoluyla ilgili operasyonel faaliyetleri yönetir.
|
2 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş yaşamında kullanır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında, ilgili kurumlarla mevzuata uygun yazılı anlaşmaları hazırlar.
|
2 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçerek iş yaşamında kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Ekip üyesi olarak havacılık faaliyetlerinin planlanmasından uygulanmasına kadar tüm aşamaları yönetir.
|
2 | |||||
4 |
Hava taşımacılığı ile ilgili paydaşları ile işbirliği yapar.
|
2 | |||||
5 |
Alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların çözümü için bireysel ya da ekip üyesi olarak karar verir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri uygular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ilgili birimlere açıklar.
|
2 | |||||
3 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Havacılık ve işletme bilgilerini kullanarak havalimanları ve terminal operasyonlarını etkin bir biçimde yönetir.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 8 | 48 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 231 |
Genel Toplam | 231 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |