Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GMY341 |
HAVAARACI AVİYONİK SİSTEMLERİ |
5 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Turkish |
Dersin Düzeyi |
, TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
Canlı (Online) |
Dersin Koordinatörü |
|
Dersin Veren Hoca/Hocalar |
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin bu dersin sonunda, haberleşme metodlarını, uçuş sistemini ve genel aviyonik sistemini tanımlayabilmeleri hedeflenmiştir. |
İçerik: |
Dersin içeriği; Pitot Statik Sistemi, Hava Veri Bilgisayarı, Alet Pnömatik Sistemi, Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri, Jiroskopik Aletler, Yere Yakınlık İkaz Sistemi, Pusula Sistemi, Uçuş Bilgileri Kayıt Sistemi, Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi, Gösterge İkaz Sistemi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
HF kominikasyonu tekniğine uygun olarak analiz eder |
Audio sistemlerin bakımını pratikte uygular |
Kokpit eğlence ekipmanlarının bakımını tekniğine göre uygular |
Emergency Locater Transmitter’in bakımını el kitapçığına göre uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Giriş |
Anlatım-Soru cevap |
2 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pitot Statik Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
3 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Hava Veri Bilgisayarı |
Anlatım-Soru cevap |
4 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Alet Pnömatik Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
5 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri |
Anlatım-Soru cevap |
6 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Direkt Okumalı Basınç ve Sıcaklık Göstergeleri |
Anlatım-Soru cevap |
7 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Jiroskopik Aletler |
Anlatım-Soru cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Jiroskopik Göstergeler ve Prensipleri |
Anlatım-Soru cevap |
10 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Yere Yakınlık İkaz Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
11 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Atalet Seyrüsefer Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
12 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Pusula Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
13 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Uçuş Bilgileri Kayıt Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
14 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Elektronik Uçuş Gösterge Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
15 |
Konuya yönelik internet araştırması |
Gösterge İkaz Sistemi |
Anlatım-Soru cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Öner, M. Aviyonik Sistemler, Tusaş Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. |
Collınson, R.P.G. Introduction to Avionics, 1996 |
Spıtzer, C. Digital Avionics Systems, 1987 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal hizmetin temel kavramlarını, çalışma alanlarını ve uygulama çerçevelerini açıklar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel bilgileri, sosyal hizmetin kuram ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal Hizmetin çalışma alanları ile ilgili uygulama çerçeveleri arasında bağlantıyı kurar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki kuramsal bilgileri kullanarak yeni dünya düzeninde billurlaşan göç, küreselleşme ve insan hakları alanındaki gelişimleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal Hizmet alanına ilişkin araştırma yöntemlerini kullanarak sosyal sorunlara yönelik bilimsel sonuç çıkarır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal hizmetin alansal mevzuatını inceleyerek, uygulamaya yönelik yeni stratejiler geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal Hizmet alanına özgü sorunları, bilimsel veriler doğrultusunda çözer
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal hizmet alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak; birey, aile ve toplum sorunlarına yönelik projeler düzenler.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal hizmet uzmanı olarak birey, grup ve toplumla çalışmalarında liderlik rolünü üstlenerek ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal Hizmet biliminin öznesi olan insanın onuruna yakışır bir yaşamı anlatır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Toplumun bilinç düzeyini arttıracak projeler üretir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal hizmet müdahale aşamasında interdisipliner bir yaklaşımla çalışma ekibindeki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Sosyal hizmet uzmanı olarak çalıştığı alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Birey olarak hak ve sorumlulukları doğrultusunda çalışmalarını organize eder
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
11 |
2 |
22 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuar |
5 |
5 |
25 |
Okuma |
10 |
3 |
30 |
Ödev |
1 |
20 |
20 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
20 |
60 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
49 |
0 |
232 |
|
Genel Toplam |
232 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
9,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
9,0 |
|