TR EN

ALAKART UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GSY427 ALAKART UYGULAMALARI 7 4 2 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. KEMAL ŞAHANLIK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin öğrencilerin alakart ve ‘’fine dining’’ olarak adlandırılan restoran veya diğer yiyecek-içecek işletmelerindeki özgün yiyeceklerin uygulamalı öğrenilmesini sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriği sunum teknikleri, çeşitli mutfak teknikleri ve ürün geliştirmedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yerli ve yabancı birçok yeni yemek öğrenir.
Yeni nesil tabaklama yöntemlerini uygular.
Yemek sıralamalarını ve düzenlerini ayır eder.
Mutfak standartları hakkında akıl yürütür ve planlamalarını gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Araştırma, Reçete İnceleme Derse Giriş: Yiyecek ve İçecek Kuruluşlarının Tarihçesi, F&B Yönetiminin Organizasyon Yapısı, F&B Yönetiminin Üretim Süreci' Uluslararası Hizmet Türleri Uygulama
2 Araştırma, Reçete İnceleme Menü Planlama: Menü Planlama ve Geliştirme, Menü Tasarımı ve Menü Çeşitleri, Servis Yerleşimi ve Menü/Alakart Menü Alakart Menü Örnekleri Uygulama
3 Araştırma, Reçete İnceleme Başlangıçlar, Atıştırmalıklar, Ordövrler: Kanepeler ve Küçük Paniniler, Sıcak ve Soğuk Başlangıçlar, Salatalar ve Ordövrlar Uygulama
4 Araştırma, Reçete İnceleme Çorbalar ve Eşlikçiler: Klasik Restoran Çorbaları, Minestrone Çorbası, Mercimek Çorbası, Domates Çorbası, Sebze Çorbası Uygulama
5 Araştırma, Reçete İnceleme Ana Yemekler, Soslar ve Garniler: Hollandaise soslu ve patates gratenli Chateaubriand, Ispanaklı ve mornay soslu ızgara Somon Közlenmiş parmesan peynirli Penne Arabiata Uygulama
6 Araştırma, Reçete İnceleme Menüde Vejetaryen Seçenekler: Zeytinli ve mantarlı karnabahar bifteği, Köz Pancarlı Sote, Yulaflı Risotto Uygulama
7 Araştırma, Reçete İnceleme Klasik Restoran Tatlıları: Fransız Rasperry Sufle, Çilek Pannacotta İtalyan Ricotta Pastası, Creme de Brulee Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Araştırma, Reçete İnceleme Diğer Çorbalar: Turplu közlenmiş kırmızı biber çorbası, Yeni Bahar Çorbası, Türk Kremalı Düğün Çorbası, Fransız Soğan Çorbası Uygulama
10 Araştırma, Reçete İnceleme Ana Yemekler: Kırmızı hindiba ve ıspanaklı çıtır ördek, Sogliola al cattoccio Akdeniz usulü, Fettucine Alfredo Uygulama
11 Araştırma, Reçete İnceleme Mezeler, Yan Ürünler ve Başlangıçlar: Izgara tavuklu Lübnan Usulü Tabuhle, Füme somonlu Seazar Salatası, Guacomole ve çıtır otlu cips ''Muhammara'' nane yoğurtlu Uygulama
12 Araştırma, Reçete İnceleme Diğer Tatlılar: Fransız eqlair, New york Cheesecake Centucci Lava Pastası Uygulama
13 Araştırma, Reçete İnceleme Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri Uygulama
14 Araştırma, Reçete İnceleme Mutfakta Menü Tasarlama ve Uygulama Faaliyetleri Uygulama
15 Araştırma, Reçete İnceleme Genel tekrar Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

A. Sabri, (2005). Tabldot mu, Alakart mı?
The Culinary Institute of America (CIA). (2011). The professional chef. John Wiley & Sons.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3
2
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
2
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
4
2
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
4
2
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
4
3
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
4
4
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
3
2
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
3
3
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
4
2
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini yazılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
2
2
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
1
2
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
1
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0