Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GAS120 | BASIC CULINARY TECHNIQUES II | 2 | 6 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, dersin içeriğinde yer alan gıda ürünlerine ait özelliklerin öğrenilmesi ve öğrenilen pişirme yöntemlerinin ürünlere uygulanmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; sebze, meyve ve baklagil bileşenleri, bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri, sebze ve meyve bileşenlerinin mutfaktaki kullanımları, tahıl ürünleri ve bileşenleri, kanatlı kümes ve ay hayvanlarının yapısı, deniz mahsulleri ve yapısı, kabuklu deniz mahsulleri ve yapısı, temel pişirme tekniklerine yer verilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Gıda maddelerinin yapılarını açıklar. |
Temel pişirme tekniklerini öğrenerek ürün için en uygun pişirme yöntemini seçer. |
Ürün işlemek için en uygun ortamı organize eder. |
Öğrenci, gıda ürünleri ile ilgili reçete oluşturur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | Sebze, meyve,baklagil ve bileşenleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kitap okuma | Bitkisel ve hayvansal yağların özellikleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kitap okuma | Sebze ve meyve bileşenlerinin mutfaktaki kullanım alanları | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Öğrenci ödev hazırlama | Tahıl ürünleri ve bileşenleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kitap okuma | Kanatlı kümes ve av hayvanlarının yapısı ve diğer özellikleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Literatür taraması | Deniz mahsulleri yapısı ve diğer özellikleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Literatür taraması | Kabuklu deniz mahsullerinin yapısı ve diğer özellikleri | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Ders tekrarı | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kitap okuma | Temel pişirme teknikleri (Boiling, Poche, Braising, Blaching) | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kitap okuma | Temel pişirme teknikleri (Frying ,Confit, Souted) | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Öğrenci ödev hazırlama | Temel pişirme teknikleri (Roti, Cuit Au Four, Frit) | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci ödev hazırlama | Temel pişirme teknikleri (Gratine, Glaze, Rosto) | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci ödev hazırlama | Temel pişirme teknikleri (Sousvide - Dehidratasyon) | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kitap okuma | Temel hamurların yapısı özellikleri ve işlenmesi | Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cooking Techniques II- III, Ministry of Education |
Türkan C., Kitchen Technology, UBF. |
Cooking Techniques II- III, Ministry of Education |
Türkan C., Kitchen Technology, UBF. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define basic concepts about gastronomy.
|
3 | |||||
2 |
Interpret the basic concepts, areas and approaches related to the field.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Relate the information and facts about the field to the fields of social sciences such as Law, Sociology, Philosophy and Economy.
|
1 | |||||
2 |
Compare national and international cuisines in terms of similarities and differences.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Categorize food hygiene and safety into accepted standards and practices.
|
4 | |||||
2 |
Prepare the technical infrastructure and contents of kitchen activities.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply theoretical knowledge about food science into the field of gastronomy.
|
5 | |||||
2 |
Collaborate with shareholders in the field to bring new ideas, products to the market.
|
4 | |||||
3 |
Integrate basic kitchen techniques and product preparation principles into today's technology.
|
5 | |||||
4 |
Plan the work schedule and workflow in food and beverage enterprises.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They calculate costs in the food and beverage field.
|
3 | |||||
2 |
They carry out management theories, recruitment and evaluation processes effectively in food and beverage business.
|
2 | |||||
3 |
They organizes participation to national and international competitions and fairs in its field.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine developments, changes and innovations in the field by accepting the lifelong learning as a principle.
|
3 | |||||
2 |
Find planning, executioning and editing mistakes systematicly related to his field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They express their ideas using presentation and communication techniques in deliberate and verbal ways.
|
0 | |||||
2 |
They organize activities related to the field.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They interpret ethical values and legal regulations related to their profession in the direction of the substances in the legislation.
|
2 | |||||
2 |
Design social and social projects in his / her field using historical, cultural and geographical riches.
|
2 | |||||
3 |
Perform scientific researches using knowledge and skills related to his field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 6 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |