Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
MIY113 | İLETİŞİM BİLİMİNE GİRİŞ | 1 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İletişim bilimi kavramını öğrenir. İletişim bilimleri alanında genel bilgi edinir. İletişim bilimine ilişkin kavram haritası oluşturabilir. |
İçerik: | Öğrencilerin ders kapsamında iletişim kavramını öğrenmeleri, iletişim bilimleri alanındaki temel kuram ve hipotezleri öğrenmeleri hedeflenmektedir. İletişim bilimlerinin sosyal bilimler alanındaki yeri ve diğer disiplinlerle etkileşimleri konusunda belli bir bakış açısı kazanması hedeflenmektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İletişim kavramını tanımlar |
İletişim kuramlarını öğrenir |
İletişim bilimleri alanındaki ana akım kuramları tanımlar ve yorumlar |
İletişim bilimleri alanındaki eleştirel yaklaşımları tanımlar ve kavrar |
İletişim bilimleri alanındaki genel çerçeve hakkında inceleme yapabilecek konuşabilecek beceriyi kazanır. |
İletişim bilimleri alanıyla edebi eserleri birleştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitap okuma | İletişim nedir? | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
2 | Kitap okuma | İletişim bilimindeki temel kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
3 | Kitap okuma | İletişim modelleri | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
4 | Kitap okuma | Lasswell İletişim modeli | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
5 | Makale okuma | Ana akım kuramlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
6 | Makale okuma | Marshall McLuhan ve Küresel Köy | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
7 | Makale okuma | Walter Ong ve diğerleri.. | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap okuma | Harold İnnis Teknolojik Determinizm | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
10 | Kitap okuma | Eleştirel yaklaşımlara giriş | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
11 | Kitap okuma | İngiliz Kültürel Çalışmalar Okulu (Raymond Williams) | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
12 | Kitap okuma | Frankfurt Okulu | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
13 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
14 | Kitap okuma | Öğrencilerin edebi eserleri ve iletişim kuramlarını birleştirdikleri araştırma sunumlarının incelenmesi ve sunulması | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
15 | Kitap okuma | Genel Tekrar | Sunum, kitap, ders sonu değerlendirme çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
Nazife Güngör - İletişime Giriş |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
5 | |||||
2 |
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
5 | |||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
4 | |||||
2 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
4 | |||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
4 | |||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
4 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
4 | |||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
4 | |||||
3 |
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 1 | 10 | 10 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Sosyal Faaliyet | 1 | 10 | 10 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 41 | 0 | 183 |
Genel Toplam | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |