Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIY327 | HAVAALANI İŞLETMECİLİĞİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞEBNEM GÜRSOY ULUSOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Havaalanı işletmeciliği ile ilgili temel kavramları, etkilediği ve etkilendiği diğer aktörleri inceleyerek havaalanı işletim yönetimi hakkındaki temel bilgileri ele almayı amaçlamaktadır. |
İçerik: | Havaalanın tarihsel gelişimi, havaalanlarına yönelik düzenlemeler, havaalanı endüstrisinin elemanları, havaalanında hizmet ürünü çeşitleri, havaalanları açısından strateji ve rekabet, havaalanlarının gelir ve giderleri, havaalanı inşasında işbirlikleri ve gelecekte havaalanları ile ilgili ortaya çıkacak değişikler gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Havaalanı işletmeciliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Havaalanı faaliyet süreçlerini açıklar. |
Havaalanı işletme modellerine ve etkileşimlerine yönelik etkileri yorumlar. |
Havayolu firmaları ve havaalanı faaliyetlerini stratejik perspektiften analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Geçmişten Günümüze Havaalanı ve Seyrüsefer | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havasal Arazi, Havaalanı, Hava Limanı, Havaalanı Şehri Kavramları ve Havaalanlarının Sınıflandırılması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanı İşletiminde Düzenlemeler ve Düzenleyiciler: Şikago Öncesi ve Sonrası, (ICAO, ECAC, EUROCONTROL, EASA, IATA, FAA ve ACI) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havacılık Endüstrisi Çevresi ile Hava Taşımacılığı Alt Sitemleri ve Havaalanı İşletmeciliğinde Serbestleşme, Ticarileşme, Özelleşme ve Küreselleşme Dönemleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanında Ürün ve Müşteri Kavramları ile Pazarlama Süreçleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanı Genel Terminal Yapısı ile Havaalanı Faaliyetleri ve Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanındaki Fonksiyonel İşletme Birimleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanlarında Strateji ve Rekabet (SWOT Analizi, Porter 5 Güç Analizi) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanlarında Ekonomik ve Finansal Konular | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanı Gelir ve Giderleri ile Fiyatlama ve Finansman | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanlarında Kamu-Özel İşbirlikleri ve Regülasyon | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Geleceğin Havaalanını Tasarlamak | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanlarının Geleceğine Dair Fırsatlar ve Mücadele Alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Havaalanlarının Geleceğine Dair Fırsatlar ve Mücadele Alanları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ŞENGÜR,K. F. (2018). 21. Yüzyılda Havaalanı İşletmeciliği. Nisan Kitabevi, Eskişehir. |
YILMAZ, M. K. (2017). Havaalanı Yönetimi ve İşletmeciliği. Gamze Yayıncılık. |
ŞENGÜR,K. F.,Şnegür, Y., Özenen, C. G., Koçyiğit, M. M., Güngören, M., Turhan, U. Durmaz, V. (2018). Havaalanı Yönetimi (2018). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili temel kavramları belirler ve bu alana ilişkin kavramları tasvir eder.
|
||||||
2 |
Alana yönelik içerikler hakkında bilgi verir ve kuramsal çerçeveye hakimiyet sağlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Medya ve İletişim alanına ilişkin konular üzerine tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bu bölümden mezun olunca öğrenci Medya ve İletişim alanındaki kavramlar, konular ve teknikler arasında bağlantı kurar.
|
||||||
2 |
Alana ilişkin sorunların çözümleri üzerine tartışır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki teknikleri ve çözümleri medya sektöründe karşılaştığı sorunlara uygular.
|
||||||
2 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki akademik ve sektörel sorunlar için var olan çözümleri güncel ihtiyaçlara yönelik olarak değiştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili bağımsız çalışma yöntemlerini uygular.
|
||||||
2 |
Kendi alanı ile ilgili ekip çalışmalarını yönetir.
|
||||||
3 |
Disiplinler arası farklı methodlarla, kendi alanı arasında bağlantı kurar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanındaki kavram ve tekniklerin güncel olup olmadığını karşılaştırır ve bu kavram ve tekniklerin uygulanabilir olup olmadığını analiz eder.
|
||||||
2 |
Alanındaki literatürü özetler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yeni Medya ve İletişim alanının diğer temsilcileri için metot ve çözümler üretir.
|
||||||
2 |
Alanında grup çalışmaları organize eder.
|
||||||
3 |
Alanı ile ilgili kişilerarası tartışmalarda düşüncelerini açıklar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili yeni bilgi ve teknikler üretir.
|
||||||
2 |
Alanında meydana gelecek gelişmeleri ve sorunları tahmin eder.
|
||||||
3 |
Yeni Medya ve İletişim alanı ile ilgili araştırma sonuçlarını test eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 13 | 26 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 33 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |