| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| ATA201 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I | 3 | 2 | 2 | 2 | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türklerin tarihî süreç içinde kullandıkları alfabeleri, özellikle Osmanlı Türkçesi alfabesini tanır.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Dünya Edebiyatının nazım ve nesirde seçkin örneklerini tanır.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Türk Dilinin ve Edebiyatının milli ve özgün bir kültür birikimi olduğu fikrini savunur
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Mesleki İngilizceyi alanıyla ilgili uluslararası akademik yayınlardan yararlanabilecek kadar kullanır.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili her türlü çalışmada sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Türk Dili ve Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaların ülkeler ve ekollere göre kaynakçasını yazılı, basılı ve elektronik ortamlarda inceler.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Genel dil bilimi yöntem ve kuramlarından yararlanarak Türk dil bilgisini ses, şekil, söz dizimi, anlam bilgisi ve söz varlığı düzeylerinde tarihsel-karşılaştırmalı olarak inceler.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerini, araştırma metotlarını, bilgi ve teorileri inceler.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Çağdaş Türk Edebiyatının tarihsel gelişimini; metinlerin kaleme alındıkları tarihî dönemi ve kültürel atmosferi dikkate alarak, metinler üzerinden tartışır.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türk dili ve edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla ve disiplinler arası bilgilerin yardımıyla değerlendirir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Dil ve Edebiyat eserlerinin analizinde felsefe, sosyoloji, hukuk, iktisat vs. alanlarından faydalanarak disiplinlerarası mahiyette yorumlar yapar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Çağdaş Türk Edebiyatları başta olmak üzere Dünya Edebiyatındaki yeni yönelişleri değerlendirir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla ve bir çalışma ekibi üyesi olarak çözümler üretir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Çağdaş Edebiyatın bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde, edebiyat ve dilbilim açısından değerlendirir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Türk Dili ve Edebiyatının, içinde yer aldığı medeniyet dairelerinden hangi ölçüde etkilendiğini değerlendirir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türk Dili ve Edebiyatı alanında sürdürülebilirlik kavramının uygulanma sahalarını değerlendirir.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapar.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türk Dili ve Edebiyatıyla ilgili her konuya “Türk Dili ve Edebiyatının Bütünlüğü” bağlamında değer biçer.
                                             
                                         | 
                                            0 | |||||