Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IYP102 | EMERGENCY PATIENT CARE II | 2 | 5 | 4 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. EMİNE HAS-Öğr.Gör. NURCAN ESİN |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Acil Hasta Bakımı II dersinde; Hasta veya yaralıyı izlemek, ilaç uygulamak, Dolaşım, Solunum, Sindirim, ve çevresel aciller ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Hasta ve yaralıyı izlemeyi, ilaç uygulamalarını, sindirim sistemi hastalıklarını değerlendirmeyi ve acil bakım uygulamalarını, dolaşım sistemi hastalıklarını değerlendirmeyi ve acil bakım uygulamalarını, gastrointestinal sistem hastalıklarını değerlendirmeyi ve acil bakım uygulamalarını ve acil bakım uygulamalarını ile çevresel acilleri değerlendirmeyi ve acil bakım uygulamalarını içerir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Temel mesleki bilgilere sahip olur. |
Hasta ve yaralıyı izler ve değerlendirir. |
Acil bakımda kullanılan ilaçları uygulayabilir. |
Sindirim sistemi hastalıklarını değerlendirebilir ve acil bakım uygular. |
Solunum sistemi hastalıklarını değerlendirebilir ve acil bakım uygular. |
Dolaşım sistemi hastalıklarını değerlendirebilir |
Dolaşım hastalıklarında acil bakım uygulayabilir |
Çevresel acilleri değerlendirebilir ve acil bakım uygular. |
Ürogenital hastalıklarda acil bakım uygulamalarını bilir ve uygular. |
Uygulama esnasında ve sırasında sakin, hızlı ve soğuk kanlı davranabilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İlaç uygulama yöntemleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İnhalasyon ilaç uygulama yöntemleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | IV uygulaması | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi hastalıkları-1 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Solunum Sistemi hastalıklarında acil bakım uygulamak-2 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Hasta taşıma teknikleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çevresel aciller - Zehirlenmeler ve Hayvan ısırmalarında acil bakım uygulamak | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çevresel aciller- Elektrik çarpmaları ve hipertermi, hipotermide acil bakım uygulamak | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çevresel aciller- Denizde boğulmalarda ve yanıklarda acil bakım uygulamak | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çevresel aciller - Alerjik reaksiyonlarda acil bakım uygulamak | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Gastrointestinal sistem hastalıklarında acil bakım uygulamak-1 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Gastrointestinal sistem hastalıklarında acil bakım uygulamak-2 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dolaşım sistem hastalıklarda Acil Bakım Uygulamak | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Cander, B. Hastane öncesi acil tıp ve paramedik. İstanbul Tıp Kitabevleri Yavuz, S. ve Yavuz, G. Paramdikler için hastane öncesi acil tıp. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Çelebi, İ. Hastane öncesi travmalı hasta yönetimi. Kongre Kitabevleri |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
4 | |||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
5 | |||||
2 |
Improving the quality of emergency medical services and knowledge about quality standards.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
4 | |||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
4 | |||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
5 | |||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
3 | |||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 152 |
Total Workload of the Course Unit | 152 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |