Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IYP202 | PROFESSIONAL PRACTICE III | 4 | 8 | 4 | 8 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Hayatı tehlikeye düşüren durumlarda hastane öncesi ve hastane acillerinde yaşam kurtarıcı tıbbi girişimlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriği; erişkinlerde, çocuklarda ve bebeklerde temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, defibrilasyon uygulaması, hava yolu girişimleri, temel ve ileri EKG konularını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Erişkin, çocuk ve bebek temel yaşam desteği uygular. |
İleri yaşam desteği ihtiyacını belirler. |
Kardiyak arrestti tanır. |
Defibrilasyon işlemi yapar. |
EKG' yi analiz eder. |
Özel durumlarda CPR ihtiyacını bilir. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Erişkinlerde Temel Yaşam Desteği I | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Erişkinlerde Temel Yaşam Desteği II | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çocukta Temel Yaşam Desteği I | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Çocukta Temel Yaşam Desteği II | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Bebekte Temel Yaşam Desteği | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Bebekte Temel Yaşam Desteği | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İleri Yaşam Desteği I | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İleri Yaşam Desteği II | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Defibrilasyon | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Hava Yolu Açıklığı, Ventilasyon | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Özel Durumlarda CPR | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Yenidoğanda CPR | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Temel EKG | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | İleri EKG | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
YAVUZ S. Yavuz G. ‘Paramedikler için Hastane Öncesi Acil Tıp’ Ankara Nobel Tıp Kitapevi 1. baskı Ankara 2017 |
GÜL M. ‘ Hastane Öncesin Acil tıp ve Paramedik ‘ İstanbul Tıp Kitapevi 1. Baskı İstanbul 2019 |
DAĞLI R. ‘ Ambulans ve Acil Bakım Teknikerleri için Temel Konular ve Yaklaşımlar Ema Tıp Kitapevi İstanbul 2016 |
ALTUNTAŞ M. ' Paramedik-Acil Bakım İlkeleri ve Uygulamalar' Nobel Kitapevi 1. Baskı Ankara Eylül 2021 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Emergency care will have the basic knowledge and experience.
|
5 | |||||
2 |
Is capable, in an emergency patient evaluation.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
We believe in the philosophy of emergency care.
|
5 | |||||
2 |
Improving the quality of emergency medical services and knowledge about quality standards.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Preventive, curative principles of emergency care plans, implements and evaluates and registers.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require emergency care at an advanced level of knowledge of institutional uses and applications.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Take responsibility in pre-hospital emergency care.
|
4 | |||||
2 |
Fastest time of the incident, serial, cool and decides correctly.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Learning with a sense of lifelong learning will continue.
|
5 | |||||
2 |
National and universal values, intellectual and social aspects of principle develops itself.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Patient, family and team with other health care professionals in oral and written communication.
|
5 | |||||
2 |
In case of emergency itself, and patients and their relatives, other health professionals and social psychological knowledge and skills necessary to protect uses.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In case of emergency as soon as possible reaching the scene, assess the situation, if necessary and appropriate initial treatment allows transport of the patient to the emergency room.
|
5 | |||||
2 |
Case to be made for emergency aid to the wounded techniques appropriate first aid and emergency plans, manages and implements.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 14 | 8 | 112 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 42 | 0 | 210 |
Total Workload of the Course Unit | 210 | ||
Workload (h) / 25.5 | 8,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 8,0 |