TR EN

SUMMER INTERNSHIP PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ODP211 SUMMER INTERNSHIP 3 0 0 2

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Zorunlu staj dersi kapsamında öğrencilerin iş deneyimi kazanması, görev ve sorumlulukları, hastane ve işitme merkezi. vs iş yeri, uygulamaları konusunda yetkinlik kazanması ve bilinçlenmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca hem teorik hem de pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasını sağlamaktır. Ders, öğrencilere işitme değerlendirmeleri ve odyolojik uygulamalar hakkında derinlemesine bilgi sunmanın yanı sıra, bu bilgilerin klinik ortamda nasıl uygulanacağını öğretmeyi hedefler. Öğrenciler, çeşitli işitme testlerini ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak gerçek hasta senaryolarında deneyim kazanır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve uygular.
Odyometre ve elektroakustik aletlerin kullanılmasını gözlemler ve uygular.
Saf ses işitme eşikleri ölçümünü gözlemler ve uygular.
Odyometride maskeleme prensiplerini gözlemler ve uygular.
Çocuk odyometrisini gözlemler ve uygular.
İmmitansmetrik test yöntemlerini uygular.
Tarama ABR testini uygular.
Yenidoğan işitme protokolünün çeşitli aşamalarını analiz eder, her aşamanın işlevini değerlendirir ve sonuçların kalitesini gözden geçirir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
2 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
3 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
4 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
5 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
6 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
7 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
10 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
11 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
12 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
13 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
14 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
15 Mesleki eğitimin tamamlanması Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Akşit, M., (2019)Temel odyolojik testler. Hipokrat Kitabevi.
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri.
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
4
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
5
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
4

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
4
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
5
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
5
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
5
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
3
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
3
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
4
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
3
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 5 8 40
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 4 2 8
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 2 2 4
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 12 0 53
Total Workload of the Course Unit 53
Workload (h) / 25.5 2,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 2,0