TR EN

HEARING AND ITS MEASUREMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ODP103 HEARING AND ITS MEASUREMENT 1 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı, subjektif odyolojik testlerin uygulanmasında esas olan tekniklerin tartışılması ve bu tekniklerin kuramsal olarak kavranması ve uygulamasının yapılmasıdır.
Contents of the Course Unit: İşitmenin doğru olarak ölçülmesinde önemli olan teknikler ve bu tekniklerin uygulanmasını hedefler.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

İşitme ölçümünde önemli olan kavramları tanır.
Hava ve kemik yolu işitme eşiklerinin doğru olarak ölçülmesi yapar.
Konuşma testlerini tanımlar ve ölçümünde önemli olan basamakları uygular.
Subjektif test yöntemleri arasındaki korelâsyonu tanır ve test sonucunda bu korelâsyonun varlığını değerlendirir.
Kuramsal olarak öğrendiklerinin uygulamasını yapar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 LİTERATÜR TARAMA Odyometriye Giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin periferik sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 LİTERATÜR TARAMA İşitmede fizyolojinin santral sistemin önemi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 LİTERATÜR TARAMA Ses ve sesin fiziksel özellikleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 LİTERATÜR TARAMA Odyometre ve test odasının özelliklerinin tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 LİTERATÜR TARAMA Odyometrik değerlendirme yöntemlerine giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 LİTERATÜR TARAMA İşitme kaybının tipi ve derecelerinin tanınması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 LİTERATÜR TARAMA Konfigürasyonun ve iletişim üzerine etkileri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 LİTERATÜR TARAMA Diyapozon Değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 LİTERATÜR TARAMA Kemik yolu değerlendirmeleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 LİTERATÜR TARAMA Konuşma odyometrisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 LİTERATÜR TARAMA Hava yolu işitme eşikleri ile konuşma testleri arasındaki korelasyonun tanımlanması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 LİTERATÜR TARAMA Genel Tekrar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.
Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
5
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
4

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
4
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
5
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
2
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
4
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
4
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
5

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
3
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
2

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
2
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
3
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
4
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 4 56
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 177
Total Workload of the Course Unit 177
Workload (h) / 25.5 6,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0