TR EN

ANATOMY-PHYSIOLOGY OF SPEECH AND HEARING PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ODP105 ANATOMY-PHYSIOLOGY OF SPEECH AND HEARING 1 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. BEGÜM SULTAN AKAR
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrenciye temel seviyede işitme ve konuşma ile ilgili anatomik kısımları ve fizyolojik olayların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Solunum Anatomisi ve Fizyolojisi, Konuşma Anatomisi ve Fizyolojisi, Çiğneme ve Yutma Anatomisi ve Fizyolojisi, İşitme Anatomisi ve Fizyolojisi, Sinir Anatomisi ve Fizyolojisi ile ilgili bilgileri içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Konuşma Fizyolojisini açıklar.
Periferik işitme sistemi organlarının anatomisini ve işlevlerini açıklar.
Merkezi işitme sistemi yapılarının anatomik ve fizyolojik özelliklerini değerlendirir.
Periferik ve merkezi konuşma organlarının anatomi ve fizyolojisini değerlendirir.
İşitme ve konuşma arasındaki anatomik ve fizyolojik ilişkiyi değerlendirir.
İşitme Fizyolojisini açıklar.
Çiğneme Fizyolojisini açıklar.
Yutma Fizyolojisini açıklar.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - I Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür tarama, bireysel araştırma. Anatomi ve Fizyolojiye Giriş - II Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür tarama, bireysel araştırma. Solunum Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür tarama, bireysel araştırma. Konuşma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, bireysel araştırma. Eklem ve Rezonans Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür tarama, bireysel araştırma. Çiğneme ve Yutma Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür tarama, bireysel araştırma. İşitme Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Anatomisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür tarama, bireysel araştırma. Sinir Fizyolojisi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Belgin, E., Şahlı, A.S. (2015). Temel Odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Esmer, N, Akıner, MN, Karasalihoğlu, AR, Saatçi, MR. (1995). Klinik Odyoloji. Bilim Yayınları.
Rose E. Audiology. Aust Fam Physician. 2011 May;40(5):290-2. PMID: 21597546.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The program contains up to date information about basic theoretical and practical knowledge in the field of audiometry
2
2
Have the knowledge of accessing to basic scientific knowledge, assessment and apply.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Having the knowledge about the basic structure and functions of the human body
5
2
Describing medical terms in the field of Audiometry.
1

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic problem of the lack of security in the area of ​​missing detects and searches for solutions.
1
2
Numerical organize data and prepare promotional material with ready-made templates; communicate in the internet makes applying for a job.
1

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Areas with basic computer programs / technologies / devices / instruments and equipment / techniques and methods of use.
1
2
Main economic indicators by analyzing the idea of ​​setting creates workplace. Opens workplace activity.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic knowledge and skills acquired in the field of use, to face any problems as a team member is involved.
1
2
Have a basic knowledge related to the field using the given task are executed independently.
2
3
Collect data for research, prepare reports, making presentations.
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The acquired basic knowledge and skills to critically evaluate compliance with the advancing technology of the time and constantly updates the inertia away from the comments.
2
2
Lifelong learning regarding area is conscious.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Oral and written communication using the methods of organizational communication.
2
2
Areas that require a basic level of computer software, information and communication technologies are used.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gain awareness of professional ethics, professional regarding the collection, interpretation and dissemination of the results of scientific and moral stage play by the rules.
2
2
Establishes the infrastructure for creating a quality management system. Statistical quality control methods are applied.
1
3
Individual and public health, environmental protection and work safety issues are conscious enough.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 2 20
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 3 42
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 10 3 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 64 0 178
Total Workload of the Course Unit 178
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0