Code |
Name of the Course Unit |
Semester |
In-Class Hours (T+P) |
Credit |
ECTS Credit |
ELT203 |
WEB DESIGN |
3 |
6 |
3 |
6 |
GENERAL INFORMATION |
Language of Instruction : |
Türkçe |
Level of the Course Unit : |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : |
Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit |
- |
Coordinator of the Course Unit |
Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit |
Dr.Öğr.Üyesi ONUR TÜRKER |
Course Prerequisite |
No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
Objectives of the Course Unit: |
Öğrencilere web tasarımına ilişkin teknik, görsel ve sanatsal bilgiler öğretmek, iş yaşamında web ile ilgili aldığı projeleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: |
Temel bilgisayar tanıtımı, teknik ve tasarım açısından proje tabanlı öğrenmeyi destekleyen web sayfası tasarlanması, HTML ve CSS dillerini öğretmek, web sayfası oluşumu için temel etiket bilgilerini vermektir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
Web tasarımının temel ilke ve elemanlarını tanımlar. |
Temel HTML etiketlerini ve CSS stilini öğrenir. |
Alandaki güncel yaklaşımları takip eder. |
Bireysel olarak web sayfası hazırlar ve web tasarımı ile ilgili temel bilgileri uygulamalar içinde kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
Week |
Preparatory |
Topics(Subjects) |
Method |
1 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tasarımı temel kavramları. |
Anlatım-Uygulama |
2 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web sitesi mimarisi: Web tasarım ilkeleri. |
Anlatım-Uygulama |
3 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Web tasarım tarayıcıları, Web geliştirme yardımcı araçları. |
Anlatım-Uygulama |
4 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
HTML temel yazım kuralları. |
Anlatım-Uygulama |
5 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
HTML ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
6 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Tablo ve çerçevelerle çalışma. |
Anlatım-Uygulama |
7 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Formlarla çalışma. |
Anlatım-Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS yapısı ve programlama. |
Anlatım-Uygulama |
10 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS programlama. |
Anlatım-Uygulama |
11 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
CSS ile sayfa yapılandırma. |
Anlatım-Uygulama |
12 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama. |
Anlatım-Uygulama |
13 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Örneklerle HTML ve CSS kullanan web sayfaları hazırlama. |
Anlatım-Uygulama |
14 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Genel tekrar. |
Anlatım-Uygulama |
15 |
Kitap-Ders Notu Okuma |
Genel tekrar. |
Anlatım-Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
Web tasarımı / Yasemin Gülbahar. |
ASSESSMENT |
Assessment & Grading of In-Term Activities |
Number of Activities |
Degree of Contribution (%) |
Description |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Learns the basic information about electronic commerce.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
|
0 |
|
|
|
|
|
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
|
|
|
2 |
|
|
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
|
|
|
|
|
|
5 |
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Gains skills in web and graphic design.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Programme Learning Outcomes |
Level of Contribution |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Analyzes the current e-commerce environment.
|
|
1 |
|
|
|
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
Workload for Learning & Teaching Activities |
Type of the Learning Activites |
Learning Activities (# of week) |
Duration (hours, h) |
Workload (h) |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
4 |
28 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
6 |
42 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
153 |
|
Total Workload of the Course Unit |
153 |
|
|
Workload (h) / 25.5 |
6 |
|
|
ECTS Credits allocated for the Course Unit |
6,0 |
|