TR EN

ULUSLARARASI PAZARLAMA PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
ELT406 ULUSLARARASI PAZARLAMA 8 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. MUSTAFA ÇANAKÇIOĞLU
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin temel amacı; öğrencilerin küreselleşme kavramını benimseyerek, pazarı anlaması ve doğru pazarlama stratejilerini kurgulayarak, iş hayatında uygulayabilme becerisi kazanmasıdır.
Contents of the Course Unit: Uluslararası Pazarlama Kavramı, Uluslararası Pazarlama Çevresi, Uluslararası Pazarlama Karması

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Uluslararası pazarlamada güncel yaklaşımları benimser.
Mezuniyet sonrası stratejilerle iş hayatına uygulama becerisi kazanır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlamaya Giriş Anlatım, Soru-Cevap
2 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararasılaşma süreci ve ilgili teoriler Anlatım, Soru-Cevap
3 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Kavramı Anlatım, Soru-Cevap
4 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Çevresi Anlatım, Soru-Cevap
5 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazar Bölümlendirme - Hedefleme – Konumlandırma Anlatım, Soru-Cevap
6 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası pazarlamada kültür ve etnosentrizim Anlatım, Soru-Cevap
7 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlara Giriş Yöntemleri Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Ürün Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
10 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Fiyat Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
11 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Pazarlama İletişimi-Tutundurma Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
12 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlama Karması (Dağıtım Stratejileri) Anlatım, Soru-Cevap
13 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlamada Marka Stratejileri Anlatım, Soru-Cevap
14 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Uluslararası Pazarlarda Doğrudan ve Dolaylı Yatırım Kararları Anlatım, Soru-Cevap
15 Ders Notlarının Okunması, İlgili Kaynakların Taranması Genel Tekrar Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Uluslararası pazarlama : güncel, örnek uygulamalar, yaklaşımlar / Erdoğan Taşkın.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learns the basic information about electronic commerce.
3
2
Gains awareness about project and risk management skills and the importance of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows new generation marketing strategies by learning digital marketing.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Correctly relates the relationship between electronic commerce and information and communication technologies.
3

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Applies the knowledge and skills related to the field, taking into account its social and ethical responsibilities.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Researches developments in science and technology and understands the importance of constantly renewing themselves adopting lifelong learning as a principle.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Gains skills in web and graphic design.
0
2
Has the ability to produce innovative works by learning to use digital tools effectively.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluates the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes the current e-commerce environment.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 14 3 42
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 75 0 184
Total Workload of the Course Unit 184
Workload (h) / 25.5 7,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0