Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
TDE413 | MODERN TURKISH LITERATURE III | 7 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. HACER GÜLŞEN |
Instructor(s) of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi ŞEREFNUR ATİK |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı öğrencilerin Fecr-i Ati edebi topluluğunun Türk edebiyat tarihi içindeki yerini kavraması ve Milli Edebiyat Hareketi ve Yeni Lisan makalesi ile Genç Kalemler dergisinin Türk edebiyatı açısından taşıdığı önemi öğrenmeleridir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği içinde Türk edebiyatının ölümsüz şahsiyetlerinden Ahmet Haşim, Fecr-i Âti Encümen-i Edebiyesi Nizamnamesi ve Genç Kalemler dergisi temsilcileri ile Yeni Lisan makalesi ve edebiyat tarihimiz açısından taşıdığı önem ile ilgili ayrıntılar bulunmaktadır. Ayrıca hem Fecr-i Âti edebi topluluğunun diğer sanatçıları hem de Milli edebiyat hareketi içinde verilmiş şiir dışındaki diğer türlere dair örnekler de çalışmanın ihtivası içerisinde bulunmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Fecr-i Ati ve Milli Edebiyat dönemleri Türk edebiyatının oluşumuna zemin hazırlayan sosyal, kültürel, siyasi ve iktisadi gelişmeleri açıklar. |
Fecr-i Ati ve Milli Edebiyatı dönemlerindeki yenileşme dönemi Türk edebiyatının önde gelen temsilcilerini ve eserlerini örnek metinler üzerinde ayırt eder. |
Fecr-i Ati ve Milli Edebiyat döneminde Türk edebiyatına geçen eden farklı edebi türlerin gelişme süreçlerini örnek metinlere dayalı olarak karşılaştırır. |
Karşılaştığı nesir veya nazım türündeki eserlerin yenileşme dönemi Türk edebiyatının hangi hareket ya da ekolüne ait olduğuna karar verir. |
Yazınsal metinlerin çözümlenmesinde benimsenmesi gereken yöntemleri planlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Fecr-i Âti Edebi topluluğunun oluşumu ve Fecr-i Âti Encümen-i Edebiyesi Nizamnamesinin incelenmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Batı edebiyatındaki Sembolizm ve Parnasizm akımlarının Ahmet Haşim üzerindeki etkisinin incelenmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum |
3 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Fecr-i Âti edebi topluluğu içinde bulunup Türk edebiyatında kendisine çok özel bir yer edinmiş olan şair: Ahmet Haşim’in edebi kişiliğinin değerlendirilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum |
4 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Ahmet Hâşim’in eserlerinden örneklerle edebi kişiliğinin değerlendirilmesi. (Merdiven, Karanfil, Bir Günün Sonunda Arzu, Tahattur, Akşam Yine Toplandı Derinde...) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
5 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Ahmet Haşim’in Türk şiirindeki diğer şairler üzerindeki etkisi. Ahmet Haşim üzerinden giderek Orhan Veli’yi de tanımalarını sağlamak. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
6 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Türk Edebiyatında Milli Edebiyat Hareketinin oluşmasını sağlayan etkenler. ( Sosyal, siyasi ve kültürel koşullar. Topluluğun merkezi niçin Selanik olmuştur?) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, İnteraktif Sunum |
7 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Milli Edebiyat Hareketi içinde Genç Kalemler Dergisinin önemi ve Yeni Lisan Makalesinin edebiyat tarihindeki Yeni Lisan Makalesi ile hedeflenenler. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnekleme, İnteraktif Sunum |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Mehmet Emin Yurdakul’un Anadolu’dan Bir Ses Yahut Cenge Giderken ve “Biz Nasıl Şiir İsteriz?” adlı eserleri vasıtasıyla Milli Edebiyat dönemi şiir anlayışı. Metin çözümlemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Örnekleme, Metin Çözümleme |
10 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | “Turan” şiiri vasıtasıyla Ziya Gökalp ve sanatı. Metin çözümlemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
11 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Ömer Seyfettin ve hikâyeciliği üzerinden giderek Milli edebiyat hareketinin genel özellikleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
12 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | “Üzümcü” ve "Gönül Hanım" adlı hikâyeleri vasıtasıyla milli edebiyat dönemi sanatçılarından Ahmet Hikmet Müftüoğlu hakkında ve dönemin sanat anlayışı. Metin çözümlemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
13 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Refik Halit Karay’ın Memleket Hikâyeleri adlı eseri vasıtasıyla Milli Edebiyat döneminin özellikleri. Metin çözümlemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
14 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun Sodom ve Gomore adlı eseri vasıtasıyla Osmanlı Devletinin son zamanlarında İstanbul. Metin çözümlemesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
15 | Literatür Tarama, Kaynak Okuma | Mehmet Akif Ersoy’un Sebilürreşad adlı dergisi vasıtasıyla Milli edebiyat hareketi içindeki var oluşu. Süreli yayıncılığımızın tarihi hakkında bilgi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Metin Çözümleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Aktaş, Ş. (2013), Yenileşme Dönemi Türk Şiiri ve Antolojisi, İstanbul: Kurgan Edebiyat. |
Akyüz, K. (1999), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
Tanpınar, A. H. (2012), On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, İstanbul: Dergah Yayınları. |
Kaplan, M. (2016), Şiir Tahlilleri 1 - Tanzimattan Cumhuriyet’e, İstanbul: Dergah Yayınları. |
McKee, A. (2003), Textual Analysis: A Beginner’s Guide, Sage Publications. |
Ayvazoğlu, Beşir. “Ömrüm Benim Bir Ateşti”. Ötüken Yayınları. İstanbul. 2000. |
Hisar, A. Şinasi. “Ahmed Haşim ve Yahya Kemal’e Veda”. Varlık Yayınları. 1969. |
Bezirci, Asım. “Ahmed Haşim Bütün Şiirleri”. Can Yayınları. İstanbul. 1985. |
Enginün İnci. Kerman Zeynep. “Haşim, Ahmed Bütün Eserleri”, Dergah Yayınları, İstanbul 2010. |
Gülşen, H. “Montaigne ve Ahmet Haşim'de Aşk ve Kadın Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl: 2013, Cilt: 12 Sayı: 46. |
Nemutlu, Özlem. “Ahmed Haşim Karşısında Orhan Veli.” Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları Dergisi I., Haziran 2009 |
Gökalp, Ziya. “Türkçülüğün Esasları”, Kapı Yayınları, İstanbul. 2017. |
Erişirgil, Mehmet. “Bir Fikir Adamının Romanı: Ziya Gökalp”, Remzi Kitapevi. İstanbul. 1984. |
Korkmaz, Ramazan. “Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı”, 10. Baskı. Ankara. 2015. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognize the alphabets used by Turks in the historical process, especially Ottoman Turkish alphabet.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the distinguished examples of World Literature in the forms of verse and prose.
|
2 | |||||
3 |
Defend the idea that Turkish literature has national and genuine cultural identity
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use professional English to be able to benefit from international academic publications.
|
0 | |||||
2 |
Act according to social, scientific, cultural and ethical values in all kinds of studies related to the field.
|
5 | |||||
3 |
Examine the bibliography of the studies on Turkish Language and Literature according to countries and schools in written, printed and electronic media.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Examine Turkish grammar in historical-comparative terms in terms of sound, form, syntax, semantics and vocabulary by using general linguistics methods and theories
|
1 | |||||
2 |
Examine the course materials, research methods, information and theories used in Turkish Language and Literature Program.
|
5 | |||||
3 |
Discuss the historical development of Contemporary Turkish Literature and the texts on the historical period and the cultural atmosphere.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and skills acquired in the field of Turkish language and literature with a critical approach and with the help of interdisciplinary information.
|
3 | |||||
2 |
Use philosophy, sociology, law, economics, etc. and makes interdisciplinary interpretations.
|
1 | |||||
3 |
Evaluate the new trends in World Literature especially in Contemporary Turkish Literature.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Solve problems encountered in the field as individual and as member of a team.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the knowledge and theories of Contemporary Literature in terms of literature and linguistics within the framework of certain theories.
|
5 | |||||
2 |
Evaluate the extent to which Turkish Language and Literature is influenced by the civilization circles in which it is a part of.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluates the fields of application of sustainability in the field of Turkish Language and Literature.
|
2 | |||||
2 |
Research and study at the academic level.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate all subjects related to Turkish Language and Literature in the context of “The Integrity of Turkish Language and Literature".
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 8 | 104 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 176 |
Total Workload of the Course Unit | 176 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |