TR EN

THESIS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
TEZ402 THESIS 8 2 1 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencinin seçilen konu kapsamında problemleri tanımlayarak bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle konuya ilişkin özgün değerlendirmeler ve çözüm önerileri getirebilmesi; yaptığı çalışmaları akademik formatta bireysel bir tez çalışması olarak sunabilmesi amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Tez çalışmasını destekleyen kuramsal yaklaşım, kavramlar, ulusal ve uluslararası örneklerin bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle incelenmesi, çalışma alanı ile karşılaştırılması ders içeriğini oluşturmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Bir konuyu literatürde araştırma ve öğrenme becerisini kazanır
Kendi başına konuyu sebep ve sonuçlarıyla birlikte ortaya koyma becerisi kazanır
Kaynak taramayı öğrenir
Tez yazım formatını öğrenir

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Öğrencide ilk izlenim oluşturma, dersin içeriği ve işleniş yöntemlerine ilişkin tanıtım hazırlığı Bilim ve bilimsel faaliyetin tanıtımı ANLATIM, SUNUM, ÖRNEKLEM
2 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Hipotez, soyutlama, teori ve kanun kavramları Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
3 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
4 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Araştırma türleri ve veri toplama teknikleri; gözlem ve belgesel kaynak derlemesi Anlatım, Tartışma, Değerlendirme
5 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Bilimsel Araştırmanın Yazımı Tartışma, Değerlendirme
6 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
7 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
10 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
11 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
12 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
13 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Uygulama Tartışma, Değerlendirme
14 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Rapor sunumu Tartışma, Değerlendirme
15 Literatür okuma, anlatım planı ve ders materyallerini hazırlama Rapor sunumu Tartışma, Değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

KARASAR N.,Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Nobel Yayın Dağıtım (2015).
MURRAY R., Tez Nasıl Yazılır, Anı Yayıncılık (2014)

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
2
Design using new architectures of big data processing systems.
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 2 20
Ödev 1 40 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 4 1 4
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 158
Total Workload of the Course Unit 158
Workload (h) / 25.5 6,2
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0