Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YEM204 | NEW MEDIA AND PUBLISHING | 4 | 4 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu ortaya çıkan yeni yayın teknolojilerinin tanıtılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | İnternet teknolojilerinin geleneksel yayıncılık üzerinde yarattığı dönüşüm (IpTv,sayısal radyo, online yayıncılık), bir web sitesinin hazırlanması ve yayınlanması için temel gereksinimler olan Html, Css ve JavaScript konuları ele alınacaktır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Yayın teknolojilerinin tarihsel gelişimini siyasal, ekonomik ve sosyal boyutlarıyla birlikte açıklayabilme |
Bilgi teknolojileri, telekomünikasyon ve medya sektörlerinin yakınsaması sonucu olarak ortaya çıkan yeni yayıncılık alanlarını tanımlayabilme |
Bir web sitesi hazırlamak için gerekli olan temel Html, Css ve JavaScript bilgisi edinme |
Ders döneminin sonunda bir yeni medya uygulaması olarak html ve css kodlarıyla yazılmış bir web sitesi tasarlayarak sitenin yayınlanma aşamalarını gerçekleştirebilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Genel Tanıtım, İletişim ve Yayıncılık Kavramlarına Genel Bakış - Konvansiyonel Medya ve Kitle İletişim Araçlarının Tarihsel Gelişimi - Bilgisayar ve Dijital Dilin Gelişimi Uygulama: Temel Programlar ve Uygulama Örnekleri Gösterimi - Dönem ödevinin verilmesi | Anlatım |
2 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Yeni Medya ve Yeni Medyayı Mümkün Kılan Teknolojik Gelişmeler - İnternetin Gelişimi - Web 1.0 Dönemi Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama | Anlatım |
3 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yakınsama Kavramı - Web 2.0 Dönemi/Etkileşimli Medya ve Kurumsal Kimlik Uygulamaları Uygulama: İletişim Tasarımı - İnfo Grafik /Photoshop uygulama | Anlatım |
4 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Bir İş ve Fırsat Ortamı Olarak Yeni Medya - Yeni medyanın fark ve avantajları - Yeni medyanın temel dinamikleri Uygulama: Uygulama: İletişim Tasarımı - Bir Mesajı Görselleştirmek - Kurumsal Kimlik Tasarımı (Logo ve Kartvizit) / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
5 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yurttaş Gazeteciliği – Küreselleşmenin Yeni Boyutları - Web 3.0 – Blok zincirler - Web 4.0 dönemi ve sonrası Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı / Afiş ve broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
6 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Anlatım: Yeni Medya Okuryazarlığı - Klasik ve Yeni medyanın geleceği - Sosyal Medyanın Gelişimi ve Medyanın Özgürlüğü Tartışması Uygulama: İletişim Tasarımı - Afiş ve Broşür tasarımı / Corel DRW - Photoshop uygulama | Anlatım |
7 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni Medyada Yayıncılık (Web 1.0 ve 2.0 dönemi) ve Yeni Çıktılar - Gazeteciliğin İnternete Taşınması - Yeni gazeteciden beklenenler Uygulama: Vize öncesi ödevlerin sunumu | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni medyada haber yapımı - Sosyal medyada habere ulaşmak - Web ve sosyal medyada gelişmiş arama yapmak Uygulama: Mesaj Tasarımı/Gazete Haber Tasarımı/ İndesign uygulama | Anlatım |
10 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Sosyal medyadaki haber içeriğini doğrulamak - Yeni Dönemde Veri gazeteciliği Uygulama: Mesaj Tasarımı/Dergi Haber Tasarımı/ İndesign uygulama | Anlatım- Uygulama |
11 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Dergicilik ve Dergi Yayıncılığına Yeni Yaklaşımlar - İnternet Ortamında Alternatif Medya: Bağımsız, Yurttaş ve Serbest Gazetecilik Uygulama: İletişim Tasarımı - Mesaj Tasarımı/İnternet Haber tasarımı/ Portal uygulama | Anlatım- Uygulama |
12 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Yeni medya ve Reklamcılık - İnternet reklamcılığı - Google Adsense / Adwords - Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması | Anlatım- Uygulama |
13 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Facebook, İnstagram ve Twitter Reklamları - Gerilla pazarlama Uygulama: İletişim Tasarımı/Reklamcılık - Reklam metni ve senaryosu Örneklerinin gösterimi ve uygulanması | Anlatım- Uygulama |
14 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | - Genel Tekrar ve Proje Teslimleri Uygulama: İletişim Tasarımı - Banner Reklam Tasarım/Photoshop animasyon uygulama | Anlatım- Uygulama |
15 | Literatür tarama ve uygulama örneklerinin hazırlanması | Uygulama: Genel Tekrar ve Proje Teslimleri | Anlatım- Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Pavlik, J. V. (2013). Yeni medya ve gazetecilik (Çev. Müge Demir ve Berrin Kalsın). Ankara: Phoenix Yayınevi. |
Büyükbingöl A. (2021). İnternet Ortamında Serbest Gazetecilik, Urzeni Yayınları: İstanbul |
Jenkins H. (2016). Cesur Yeni Medya. Istanbul: Iletisim Yayınları |
Digital Journalism Journal. Taylor and Francis. London: Routledge Publishing |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
3 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
3 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
3 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
4 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
3 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
3 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
2 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
1 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
2 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
0 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
1 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 10 | 4 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 8 | 5 | 40 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 148 |
Total Workload of the Course Unit | 148 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |