Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
YEM334 | WEB DESIGN | 6 | 4 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı; öğrencilerin HTML kodlarını çözümleyebilmelerini, web sitesi için gerekli temel program ve bilgileri öğrenebilmelerini, html ve CSS kodlarıyla kendi özgün web sitelerini tasarlayabilmelerini sağlamaktır. |
Contents of the Course Unit: | Bu ders; web tasarım pratikleri, CSS ve HTML kodlama sistemleri ve güncel kodlama editörleriniin kullanımını içermektedir. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Web tasarımının prensiplerini sıralayabilme |
HTML ve CSS kodlama sistemi pratiklerini uygulayabilme |
Kendi özgün web sitesini tasarlayabilme |
Metin, ses, görüntü ve video dosyalarını web sitesinde kullanabilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | HTML'e giriş ve HTML kavramları. Temel HTML etiketleri-1 (Head, Body) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
2 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Html geliştirme ortamının hazırlanması. Temel HTML Etiketleri-2 (Başlık, paragraf ve metin biçimlendirme) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
3 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-3 (Sıralı ve sırasız listeler, Iframe, link) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
4 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-4 (Images, Formlar) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
5 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-5 (Tablolar) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
6 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | Temel HTML etiketleri-6 (Div, span) CSS'e giriş ve temel CSS kavramları. CSS yazım türleri-1 (internal css ) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
7 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS yazım türleri-2 (inline css) CSS yazım türleri-3 (external css) CSS Id ve Class yapısı. | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS seçiciler-1 (Attribute selectors) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
10 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS seçiciler-2 (Group selectors) CSS seçiciler-3 (Pesudo selectors) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
11 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS margin, padding, border, box sizing kavramları. | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
12 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS boz-shadow, transitions, position kavramları. CSS ve HTML ile açılır yatay menü uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
13 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS text biçimlendirme. Javascript temel kavramları. Modern JavaScript Frameworkleri (JQuery-Angular-React) | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
14 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
15 | Örnek hazırlama, Literatür Tarama | CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması | Anlatım-Uygulama, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Duckett, Jon (2017). HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak (Çev. Hasan Dağ , Songül Varlı Albayrak). İstanbul: Nobel Yaşam |
Canay, Özkan (2016). Web Tasarımı Ve Ön Yüz Web Teknolojileri. İstanbul: Değişim Yayınları. |
Erdinç, Fahrettin. Yeni Başlayanlar için HTML5 & CSS3. Pusula Yayınları, Epub, Barkod: 1230003799161. |
Mesut Gün, Erol Her Yönüyle HTML, Kodlab Yayınları,2017 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
0 | |||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
0 | |||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
0 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
1 | |||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
1 | |||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
1 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
2 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
5 | |||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
5 | |||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
2 | |||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
3 | |||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
1 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
3 | |||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
4 | |||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
4 | |||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 182 |
Total Workload of the Course Unit | 182 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |