TR EN

WEB DESIGN PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YEM334 WEB DESIGN 6 4 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu dersin amacı; öğrencilerin HTML kodlarını çözümleyebilmelerini, web sitesi için gerekli temel program ve bilgileri öğrenebilmelerini, html ve CSS kodlarıyla kendi özgün web sitelerini tasarlayabilmelerini sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Bu ders; web tasarım pratikleri, CSS ve HTML kodlama sistemleri ve güncel kodlama editörleriniin kullanımını içermektedir.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Web tasarımının prensiplerini sıralayabilme
HTML ve CSS kodlama sistemi pratiklerini uygulayabilme
Kendi özgün web sitesini tasarlayabilme
Metin, ses, görüntü ve video dosyalarını web sitesinde kullanabilme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Örnek hazırlama, Literatür Tarama HTML'e giriş ve HTML kavramları. Temel HTML etiketleri-1 (Head, Body) Anlatım-Uygulama, Tartışma
2 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Html geliştirme ortamının hazırlanması. Temel HTML Etiketleri-2 (Başlık, paragraf ve metin biçimlendirme) Anlatım-Uygulama, Tartışma
3 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-3 (Sıralı ve sırasız listeler, Iframe, link) Anlatım-Uygulama, Tartışma
4 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-4 (Images, Formlar) Anlatım-Uygulama, Tartışma
5 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-5 (Tablolar) Anlatım-Uygulama, Tartışma
6 Örnek hazırlama, Literatür Tarama Temel HTML etiketleri-6 (Div, span) CSS'e giriş ve temel CSS kavramları. CSS yazım türleri-1 (internal css ) Anlatım-Uygulama, Tartışma
7 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS yazım türleri-2 (inline css) CSS yazım türleri-3 (external css) CSS Id ve Class yapısı. Anlatım-Uygulama, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS seçiciler-1 (Attribute selectors) Anlatım-Uygulama, Tartışma
10 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS seçiciler-2 (Group selectors) CSS seçiciler-3 (Pesudo selectors) Anlatım-Uygulama, Tartışma
11 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS margin, padding, border, box sizing kavramları. Anlatım-Uygulama, Tartışma
12 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS boz-shadow, transitions, position kavramları. CSS ve HTML ile açılır yatay menü uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
13 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS text biçimlendirme. Javascript temel kavramları. Modern JavaScript Frameworkleri (JQuery-Angular-React) Anlatım-Uygulama, Tartışma
14 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
15 Örnek hazırlama, Literatür Tarama CSS ve HTML kodları ile web sitesi uygulaması Anlatım-Uygulama, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Duckett, Jon (2017). HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak (Çev. Hasan Dağ , Songül Varlı Albayrak). İstanbul: Nobel Yaşam
Canay, Özkan (2016). Web Tasarımı Ve Ön Yüz Web Teknolojileri. İstanbul: Değişim Yayınları.
Erdinç, Fahrettin. Yeni Başlayanlar için HTML5 & CSS3. Pusula Yayınları, Epub, Barkod: 1230003799161.
Mesut Gün, Erol Her Yönüyle HTML, Kodlab Yayınları,2017

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
0
2
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
0
3
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
0

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Compare the traditional media and new media economic policies.
1
2
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
1
3
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
1

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Prepare web pages with CSS codes.
5
2
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
5
3
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
2
4
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
1

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Review local and foreign studies in the field of New Media. Creates innovative works in his/her field.
3
2
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
1

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
3
2
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software". Produce various software products for different sectors.
4
2
Design using new architectures of big data processing systems.
4
3
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
3

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 40 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 182
Total Workload of the Course Unit 182
Workload (h) / 25.5 7,1
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0