TR EN

SOCIAL PSYCHOLOGY II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
PSI202 SOCIAL PSYCHOLOGY II 4 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT TANSEL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Sosyal Psikoloji I dersinin devamıdır. Sosyal psikoloji, bireylerin düşünce, duygu ve davranışlarının, başkalarının gerçek, hayal edilen ya da ima edilen varlığından etkileniş tarzını bilimsel olarak inceleyen bir disiplindir. İki dönemlik bir dersin ikinci kısmı olan bu ders, insanların birbiri hakkında nasıl düşündüğü, birbirini nasıl etkilediği ve birbiri ile nasıl ilişki kurduğuna odaklanır. Sosyal psikolojinin sağlık ve hukuk gibi farklı disiplinlerle ilişkisini de aktarır.
Contents of the Course Unit: Bu dersin içeriği; " Kişilerarası çekim, yakın ilişkiler, toplum yanlısı davranışlar, saldırganlık, ön yargı ve farklı disiplinlerle sosyal psikoloji arasındaki ilişkiler" konularından oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Çekimi yaratan nedir? Sorusunu tartışır. Yakın ilişkileri ve sevgiyi tanımlar. Yakın ilişkilerin bitmesini açıklar.
Toplum yanlısı davranışların temelindeki güdüleri tartışır. İnsanlar neden yardım eder? Sorusunu yanıtlar. Kişisel nitelikler ve toplum yanlısı davranış arasındaki ilişkiyi açıklar. Neden bazıları diğerlerinden daha çok yardım eder? Sorusunu yanıtlar. İnsanlar ne zaman yardım ederler? Sorusunu yanıtlar. Yardımlaşmanın nasıl arttırılabileceği konusunda önermeler oluşturur.
Saldırganlık nedir? Sorusunu yanıtlar. Saldırganlığı etkileyen nörolojik ve kimyasal faktörleri açıklar. Saldırganlığın nasıl azaltılabileceği ile ilgili önermeler oluşturur.
Ön yargıyı tanımlar. Ön yargının nedenlerini açıklar. Ön yargının nasıl azaltılabilecği ile ilgili önermeler oluşturur.
Sürdürülebilir bir gelecek kurmak için sosyal psikolojiden nasıl yararlanılabileceğini açıklar. Sosyal psikoloji ve sağlık alanı araşındaki ilişkileri özetler. Sosyal psikoloji ve hukuk alanı arasındaki ilişkileri tartışır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür okuma SOSYAL PSİKOLOJİ II İLE TANIŞMA Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
2 Literatür okuma KİŞİLER ARASI ÇEKİM 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
3 Literatür okuma KİŞİLER ARASI ÇEKİM 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
4 Literatür okuma TOPLUM YANLISI DAVRANIŞLAR 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
5 Literatür okuma TOPLUM YANLISI DAVRANIŞLAR 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
6 Literatür okuma SALDIRGANLIK 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
7 Literatür okuma SALDIRGANLIK 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma ÖN YARGI 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
10 Literatür okuma ÖN YARGI 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
11 Literatür okuma SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 1 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
12 Literatür okuma SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 2 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
13 Literatür okuma SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 3 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
14 Literatür okuma SOSYAL PSİKOLOJİ İŞBAŞINDA 4 Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
15 Literatür okuma GENEL DEĞERLENDİRME Anlatım, Soru-Cevap, Örnekleme, Demonstrasyon
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Aronson E, Wilson TD, Akert RM (2012). Sosyal Psikoloji. Kaknüs Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use knowledge sources consisting of the most effective methods and up-to-date information, implementation of tools and materials about psychology and supporting disciplinaries. (Blooms 3)
4
2
Determine problems in the field of psychology and solve them. (Blooms 3)
3

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Discriminate between normal and abnormal behaviours. (Blooms 2)
2
2
Interpret psychology researches and report on them. (Blooms 3)
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Relate between psychology and other social sciences on relations. (Blooms 4)
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Apply psychological tests. (Blooms 3)
0
2
Integrate knowledge and skills gained on the theories of contemporary psychology in the phases of helping individuals. (Blooms 6)
4
3
Conduct several experiments in the field of psychology. (Blooms 6)
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with relevant organizations and individuals on the field studies. (Blooms 6)
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate developments in the field of psychology to the existing knowledge. (Blooms 6)
4
2
Scientifically analyse human behaviours. (Blooms 4)
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explain knowledge and ideas gained in the field fluently and apprehensibly in a written way and verbally. (Blooms 2)
4
2
Recognize individual, national and universal effects of problems in the field of psychology. (Blooms 2)
4

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Integrate computer software and hardware and statistics in the field of psychology to their studies. (Blooms 6)
0
2
Survey developments in informatics and communication technologies. (Blooms 4)
4
3
Support social projects in the field of psychology. (Blooms 5)
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 30 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 151
Total Workload of the Course Unit 151
Workload (h) / 25.5 5,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0