Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
IBT211 | DIGITAL MARKETING AND TRADE | 3 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | İngilizce |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Prof.Dr. MUSTAFA KÖKSAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin temel amacı, günümüzün hızla değişen iş ortamında dijital pazarlamanın rolünü ve önemini kavrayarak, dijital pazarlamak ve ticareti iş yaşamına adapte etmeyi öğrenmektir. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği, dijital strateji ve planlama, dijital içerik, web sitesi pazarlama araçları, e-ticaretden oluşmaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Dijital pazarlamanın hızla değişen iş ortamında rolünü ve önemini açıklar. (Explain) (Bloom’s 2) |
Dijital pazarlama stratejisinin temel unsurlarını tanımlar (Define) (Bloom’s 1) |
Dijital pazarlama kampanyasının etkinliğinin nasıl ölçülebileceğini gösterir.(Illustrate) (Bloom’s 2) |
Sosyal medya ve diğer diğer dijital pazarlama araçlarında pazarlama işlemlerini gösterir. (Demonstrate) (Bloom’s 2) |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlamaya giriş | Anlatım, Tartışma |
2 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital Strateji ve Planlama | Anlatım, Tartışma |
3 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital Pazarlama Kanalları: Arama Motoru Optimizasyonu / Arama Motoru Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
4 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler | Anlatım, Tartışma |
5 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Google Ads ve Ölçümler | Anlatım, Tartışma |
6 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Yeniden Pazarlama / E-Posta Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
7 | Okuma ve kaynak tarama | Dijital pazarlama kanalları: Sosyal Medya Pazarlaması / Affiliate / Görüntülü Reklamlar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Okuma ve kaynak tarama | İçerik Pazarlaması | Anlatım, Tartışma |
10 | Okuma ve kaynak tarama | E-Ticaret, Mobil Pazarlama ve Dijital Abonelik Girişimleri | Anlatım, Tartışma |
11 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
12 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
13 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
14 | Okuma ve kaynak tarama | Öğrenci Ödev Sunumları | Anlatım, Tartışma |
15 | Okuma ve kaynak tarama | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Chaffey, D. & Ellis-Chadwick, F. (2016) Digital Marketing: Strategy, Implementation and Practice, (5th E.), London |
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Stratejileri (3. Baskı), Abaküs Yayınları. |
Yüksel, O (2020). Tüm Boyutlarıyla Dijital Pazarlama, Medya Akademi, Anakara. Kasım 2018. |
Handley, A. & Chapman C.C.. Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Mediacat, İstanbul. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Summarizing basic and advanced topics in International Trade and Business.
|
3 | |||||
2 |
To define the theories, concepts and principles of International Trade and Business and its sub-fields.
|
2 | |||||
3 |
Interpreting the relationship of International Trade and Business with other disciplines.
|
3 | |||||
4 |
Using the theoretical knowledge gained in the field of International Trade and Business in professional practices and daily life.
|
3 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explaining current events and phenomena in the field with a holistic perspective analytically and systematically based on advanced knowledge and skills.
|
4 | |||||
2 |
Solving problems encountered in business life, at individual and organizational level.
|
3 | |||||
3 |
Effective use of computer programs (such as SPSS, R, Excel, Stata) in the face of complex business problems.
|
2 | |||||
4 |
Evaluating the developments in the world from an intellectual perspective in the light of the joint faculty courses taken.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Recognizing new theoretical and practical approaches in the field of International Trade and Business.
|
2 | |||||
2 |
Recognize the relevant literature effectively.
|
3 | |||||
3 |
Independently organize activities towards organizational goals and objectives.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To conduct qualitative and quantitative research on the subjects related to the field.
|
4 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
To be able to work independently in the light of the knowledge gained in the field of International Trade and Business and to take responsibility for the work done.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopting the philosophy of lifelong learning.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Using foreign language skills effectively in business and social life, explaining their demands in writing or verbally.
|
4 | |||||
2 |
To design a healthy communication network in the business world by using social life skills.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Benefiting from the theoretical and historical knowledge of international trade and business; analyzes current issues, events and problems.
|
4 | |||||
2 |
Continually improving their knowledge of the structure and characteristics of the variables of international trade and business.
|
4 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 4 | 48 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 5 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 150 |
Total Workload of the Course Unit | 150 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |