TR EN

ADVERTISING CAMPAIGNS PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT429 ADVERTISING CAMPAIGNS 7 3 3 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi AHMET SİNAV
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı, öğrencilerin reklamların sahip olması gereken öğe ve özellikleri kullanarak güncel reklamları analiz edebilmelerini ve reklam içeriklerini değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; reklamın öğelerinin ve özelliklerinin anlatılması, kampanya yaratımı sürecinin tasvir edilmesi, reklam ve marka uyumunun öneminin ifade edilmesi, mesaj stratejisi ve hedef kitle arasında bağlantı kurmanın desteklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Örnek bir reklamla doğru hedef kitleyi eşleştirme
Örnekler yardımıyla hedef kitleye uygun mesaj oluşturma ve mecra seçiminin önemini anlatma
Bir reklamda olması gereken özelliklerin en az 3’ünü açıklama
Geçmiş reklam örneklerini karşılaştırarak reklam içeriklerinin markalara uyumunu analiz etme
Bir reklam oluşturulurken reklamda kullanılması gereken içeriksel öğeleri değerlendirme
Reklam kampanyalarının kurumsal iletişim hedeflerine etkisini stratejik iletişim unsurlarına göre ölçümleme
Kampanya sürecinde hedef kitleye ulaşılacak iletişim medyasına karar verme

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Literatür tarama Reklamcılıkla İlgili Kavram, Strateji ve Uygulamalar Anlatım
2 Literatür tarama Reklam ve Toplum Anlatım
3 Literatür tarama Kampanya Planlamasında Brief, Hedef Kitle ve Bütçe Anlatım
4 Literatür tarama Reklam Kampanyasında Taraflar Anlatım
5 Literatür tarama Reklam Mecraları Anlatım
6 Literatür tarama Medya Planlaması Anlatım
7 Literatür tarama Türkiye’den ve Dünyadan Reklam Kampanyaları Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, sektörel tarama Kobi’ler İçin Reklam Anlatım
10 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyası 1 Anlatım, tartışma
11 Örnek toplama Literatür taraması, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyası 2 Anlatım, tartışma
12 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Mecralarına göre reklam kampanyaları 3 Anlatım, tartışma
13 Örnek toplama Literatür tarama Siyasal reklam kampanyası örnekleri Anlatım, tartışma
14 Örnek toplama Literatür tarama, sektörel tarama Toplumsal İçerikli Reklam Kampanyaları Anlatım, tartışma
15 - Genel tekrar Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Tosun, N. B., vd. (2018) Reklam Yönetimi, İstanbul: Beta yayınları
Atatürk Üniversitesi (2019) Reklam Kampanyaları ve Reklamcılık Uygulamaları.
Elden, M. (2013) Reklam ve reklamcılık, İstanbul: Say yayınları
Özkan, A. (t.y.) Reklam yapım Yönetim, İstanbul Ü.
Şekerkaya, A. (t.y.) Reklam Yönetimi, İstanbul Ü.
Parente, D., ve Strausbaugh-Hutchinson, K. (2014). Advertising campaign strategy: A guide to marketing communication plans. Cengage Learning.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
0
2
List the main features of communication in items.
4
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
4
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
5
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
0
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 6 84
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 178
Total Workload of the Course Unit 178
Workload (h) / 25.5 7
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0