Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
SOS112 | ACADEMIC READING AND WRITING SKILLS | 2 | 3 | 3 | 7 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı öğrencilere; ödev, araştırma raporu, makale, tez hazırlama, yazma ve sunma teknikleri konusunda beceri kazandırmaktır. Dersin kapsamı, öğrencilerin birer robot olmadığı bilinci ile akademik yazım konusunda çalışma ve üretme sürecinde yaşanan insani haller de dikkate alarak işlenecektir. Akademik yazım ile ilgili kitaplar çoğunlukla ne yapılması gerektiği konusunda direktifler verir. Oysa bu çalışmaları yapan insandır ve neyin nasıl yapılacağı, hangi sorunun nasıl üstesinden gelineceği kuru tekniklerin ötesinde, bilişsel süreç ile ilgilidir. Bilgi; düşünce-duygu-davranış iç içeliği ile öğrenilir, özümsenir ve uygulanır. Bu yüzden dersin sonunda öğrencilerin etik kuraların önemini özümsemiş olmaları ve sadece yazım ve sunum tekniklerinde mekanik kullanma becerisini sahip olmaları değil, bu teknikleri uygularken yaşadıkları dışsal ve içsel zorluklar aşma becerisini de kazanmış olmaları hedeflenmiştir. |
Contents of the Course Unit: | Bu dersin içeriğinde; beceri-yetenek, akıl-zeka, istek-karar, atalet-gayret gibi konu ile ilgili çeşitli kavram çiftleri aralarındaki bağıntılar işlenerek ders için bir temel oluşturulur. Akademik yazım çeşitleri, işlevleri temelinde karşılaştırmalı olarak ele alınır ve örnekler ile somutlaştırılır. kitap okuma, not alma ve yazı yazma tekniklerini öğrenmiş olmaları; akademik yazım sürecini (Literatür taraması, okuma ve not alma, araştırma sorusunun /ana temanın belirlenmesi ve sınırlandırılması, alt araştırma sorularının/alt temaların) analiz yöntemlerinin belirlenmesi, verilerin düzenlenmesi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırılması) tüm aşamaları ile uygulamaları, İMRAD formatı ve diğer rapor formatlarını bilmeleri; akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) çeşitlerini ve doğru kaynak gösterme şekillerini öğrenmeleri, ilgili teknolojileri kullanarak sunum hazırlama ve yapmaları sağlanır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Her insani üretimde olduğu gibi akademik yazı hazırlama ve sunma sürecinde de düşünce-duygu-davranış iç içeliğinin önemini bilir. |
Akademik yazım çeşitleri, yazım süreci ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
Akademik yazım çeşitlerini örnekler vererek açıklar. |
Araştırma sorusu tanımlar ve araştırmayı sınırlandırma becerisini kullanır. |
Ne-Niçin-Nasıl formülüne göre kısa özet yazmayı öğrenerek uygular. |
Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) çeşitlerini ve doğru kaynak gösterme şekillerini uygular. |
Akademik yazımda uyulması gereken etik kurallara dikkat ederek rapor hazırlar |
Teknolojik imkanları kullanarak sunum hazırlayarak sunar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Kaynak okuma | Bilimsel Araştırma Nedir? | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
2 | Kaynak okuma | Araştırma Yöntemleri | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
3 | Kaynak okuma | Araştırmanın Planlaması | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
4 | Kaynak okuma | Bir raporun unsurları: Kapak sayfası, öz (abstract), giriş, yöntem, bulgular, tartışma, kaynakça,ekler. | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
5 | Kaynak okuma | Bir raporun unsurları: Kapak sayfası, öz (abstract), giriş, yöntem, bulgular, tartışma, kaynakça,ekler. | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
6 | Kaynak okuma | Uygulamalı literatür taraması | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
7 | Kaynak okuma | Alıntılama ve kaynak gösterme | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak okuma | Akademik aşırmacılık (intihal/plagiarism) ve intihal programları | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
10 | Kaynak okuma | Sunum çeşitleri: Yazılı, sözlü ve görsel sunum | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
11 | Kaynak okuma | Uygulamalı Powerpoint kullanımı | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
12 | Öğrencilerin seçtikleri bir konuda powerponit sunum hazırlaması ve sunumu | Powerpoint sunum hazırlama teknikleri ve örnekleri | Anlatım , soru-cevap, yayınlanmış çeşitli araştırma raporlarının incelenmesi, tartışma |
13 | Öğrencilerin seçtikleri bir konuda powerponit sunum hazırlaması ve sunumu | Powerpoint sunum hazırlama teknikleri ve örnekleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Kaynak okuma | Genel Tekrar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | - | Final | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
AILES, Roger ve KRAUSHAR, John. (1996). Mesaj sizsiniz – güçlü bir iletişimci olmanın yolları. 3. Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık. |
BALTAŞ, Zuhal. (2008). Akılda ve yürekte iz bırakan sunuş – etki yaratan konuşmacının el kitabı. 3. baskı. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
BECKER, Howard. (2013) Sosyal bilimcilerin yazma çilesi –yazımın sosyal organizasyon kuramı. 3. baskı. Çev. Şerife Geniş. Ankara: Heretik Yayınları. |
DAY, A. Robert. (1996) Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?. çev. Gülay Aşkar Altay. Ankara: TÜBİTAK yayınları. |
HAUCK, Paul. (2001). Hedeflere ulaşmanın yolları – “Özdisiplini Oluşturmak ve Geliştirmek Bireyin Kendi İnisiyatifindedir”. 3. Basım. Çev. Mert Büyükkarabacak. İstanbul: Rota Yayınları. |
HEPÇİLİNGİRLER, Feyza. (2017). Türkçe “Off”. 47. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
KAVCAR, C., OĞUZKAN, F., AKSOY, Ö., (2015).Yazılı ve sözlü anlatım. 10. baskı. Ankara:Anı Yayıncılık. |
MAURER, R., (2016). Kaizen yolu – küçük bir adım hayatınızı değiştirebilir. Üçüncü Baskı. Çeviren Güneş Tokcan. İstanbul: Klan Yayınları. |
PECORARI, D. (2008). Academic writing and plagiarism: linguistic analysis. USA: Continiuum. |
LEKI, I. (2009). Academic writing: exploring processes and strategies. Second Edition. Edinburg: Cambridge University Press. |
SEYİDOĞLU, Halil. (2016). Bilimsel araştırma ve yazma el kitabı. 11. Baskı, İstanbul: Kurtiş Matbaası. |
TANSEL, Fevziye Abdullah. (1978). İyi ve doğru yazma usulleri – edebiyat, kompozisyon, ilmi araştırma ve metodları. İstanbul: Kubbealtı Neşriyatı. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students define the concepts they learned and match them with their corresponding phenomena in the social world.
|
5 | |||||
2 |
Students interpret concepts and theories taking into account their historical-cultural contexts.
|
4 | |||||
3 |
Students compare sociological theories with reference to social problems.
|
0 | |||||
4 |
Students distinguish the significance of ecological, social and economical sustainability for world’s future.
|
4 | |||||
5 |
Students develop their knowledge on sustainability by the use of information and communication technologies.
|
4 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students evaluate qualitative and quantitative data of sociological research studies.
|
0 | |||||
2 |
Students analyse the complicated interactions between the social, cultural, political, economical and demographical phenomena of the global world.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students design a research by their acquired knowledge and experience.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research field study considering the principle of cultural relativity, scientific and ethical values.
|
5 | |||||
2 |
Students efficiently apply the most suitable information and communication technologies in their studies.
|
5 | |||||
3 |
Students use their knowledge on ecological, social and economical sustainability in all aspects of their lives.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students research on problems which reflect on their fields in the global world undergoing rapid and profound change.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 | |||||
2 |
Students develop their knowledge and skills within the frame of scientific, technological and current developments via adopting the principle of lifelong learning.
|
5 | |||||
3 |
Students act ethically impartial in their research studies.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students criticize their advanced knowledge and skills in an analytical manner.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students apply the principle of cultural relativity, scientific and ethical values with reference to sustainability throughout their studies in their careers.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 6 | 72 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 182 |
Total Workload of the Course Unit | 182 | ||
Workload (h) / 25.5 | 7,1 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 7,0 |