Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY101 | INTRODUCTION TO EXERCISE AND SPORTS SCIENCES FOR THE DISABLED | 1 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Öğrencilere, Engellilerde ve spor biliminin temel kavramlarının gelişim sürecini, engel türlerini açıklayabilme, engel türlerinin duygusal, zihinsel ve fiziksel özelliklerine göre sınıflandırabilmek, beden eğitimi ve spor kavramının engelli bireyler üzerindeki etkilerini açıklyabilmek ve paralimpik branşların tarihini ve kuralları kavrayabilme becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; spor kültürünün oluşmasını sağlayan spor biliminin temel kavramlarını, engelli bireylerin engel türüne göre duygusal ve zihinsel durumları hakkındaki genel bilgileri, beden eğitimi ve spor kavramanın engelli bireyler üzerindeki etkilerini kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor bilimleri alanıyla ilgili temel kavramları tanımlar. |
Engellilerde Beden Eğitimi ve Sporun tarihsel gelişimini açıklar. |
Engelliliğin nedenlerini ve türlerini açıklar. |
Özel gereksinimli bireylere yönelik uygulanan spor organizasyonlarını tanır. |
Uyarlanmış fiziksel aktivite uygulamalarını tartışır. |
Bireyselleştirilmiş Beden eğitimi programı hazırlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Dersin amacı, işleyişi ve haftalık ders konuları hakkında genel bilgilendirme | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Özel Eğitimde kavramlar, ilkeler, hizmetler ve sayısal bilgiler | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okula | Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Sporun Tarihsel Gelişimi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili dergi okuma | Engelliğin Nedenleri ve Türleri | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
5 | Konu ile ilgili makale okuma | Beden Eğitimi ve Sporda Ayrıştırılmış Eğitim, Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleşik Eğitim | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
6 | Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti | Uyarlanmış Fiziksel Aktivite | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
7 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Bireyselleştirilmiş Beden Eğitimi Programı | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ppt Sunum hazırlama | Beden Eğitimi ve Sporun Gelişimsel Katkıları | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
10 | Ppt Sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Motor Gelişim | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
11 | Ppt Sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Çocukların Motor Becerilerinin ve Fiziksel Uygunluklarının Değerlendirilmesi | Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi |
12 | Ppt sunum hazırlama | Türkiye'de Engelli Federasyonları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
13 | Ppt sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları: Paralimpik Oyunlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
14 | Ppt sunum hazırlama | Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Spor Organizasyonları:Özel Olimpiyatlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
15 | Ppt sunum hazırlama | Spor Organizasyonlarında Sporcuların Seçilme Kriterleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İnal Ali N. (2013) Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Basımevi, Ankara. |
Kale R. (2003) Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş. Nobel Yayıncılık, İstanbul. |
Mirzeoğlu, N. (2011). Spor Bilimlerine Giriş. Spor Yayınevi, Ankara. |
McGraw, H. ve Lumpkin, A. (2005). Foundations of Physical Education and Sport, US |
Graham G. , Hale S., Ann S. ve Parker M. (2007). Children Moving: A Reflective Approach to Teaching Physical Education. Mayfield Publishing, US. |
McGraw, H. (2002).Physical Education and Sport: A Contemporary Introduction, US. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 4 | 24 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 150 |
Total Workload of the Course Unit | 150 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |