Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY103 | HISTORY OF SPORTS FOR THE DISABLED | 1 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Dersin amacı; öğrencilere, beden eğitimi ve sporun tarihsel sürecini anlatabilecek, beden eğitimi ve spor disiplini içerisinde engelli bireylerin kültürler arası farklılıklara dayanan toplumsal etkilerini yorumlayabilecek bilgiyi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; oyun, beden eğitimi ve spor kavramları, hareket kavramı ve engellilik, ilk çağlarda ve ilk çağ uygarlıklarında hareketin gelişimi, Antik Yunan ve Antik Roma dönemi, Olimpiyat oyunları ve Paralimpik Oyunlar, engellilerde spor organizasyonları, engelli spor branşları, Türkiye’de engelli spor branşları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Beden eğitimi, spor ve oyun kavramlarını açıklar, bu kavramları engelliler hareket kültürü ile bağdaştırarak tartışır. |
Eski uygarlıklarda engelli bireylere yönelik hareket kültürünü anlatır, aralarındaki farkı yorumlar. |
Toplumsal özelliklerin ve toplumsal farklılıkların engelli sporuna olan etkisini anlatır. |
Antik Olimpiyat Oyunları, Modern Olimpiyat Oyunları ve Paralimpik Oyunların özelliklerini ve gelişim sürecini anlatır. |
Engellilerde beden eğitimi ve spor disiplini ile ilgili süreçlerin toplumsal etkilerini açıklar ve yorumlar. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Oyun, beden eğitimi ve spor kavramları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
2 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
3 | PPT Dosyası, Video | İlkçağlarda hareket kavramı ve spor | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
4 | PPT Dosyası, Video | Türk, İran (Pers), Çin ve Hint uygarlıklarında hareket kavramı ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
5 | PPT Dosyası, Video | Antik Yunan dönemi, Antik Olimpiyatlar ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
6 | PPT Dosyası, Video | Antik Roma dönemi ve engelliler | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
7 | PPT Dosyası, Video | 19. yüzyıl modern sporlar dönemi. Dünyada engellilerde beden eğitimi ve sporda yeni anlayışlar | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | PPT Dosyası, Video | Modern Olimpiyatların tarihçesi ve Paralimpik Oyunların doğuşu | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
10 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde uluslararası spor organizasyonları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
11 | PPT Dosyası, Video | Engellilerde modern sporun toplumsal boyutları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
12 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engellilerde beden eğitimi ve sporun gelişimi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
13 | PPT Dosyası, Video | Engelli spor branşları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
14 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engelli spor branşları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
15 | PPT Dosyası, Video | Türkiye’de engelli spor branşları ile ilgili yapılan çalışmaların örnek olay analizi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Demirhan G. (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi, Ankara. |
Çakır V.O. (2014). Sporun Sosyolojik Boyutları. Spor Yayınevi, Ankara. |
İnal A.N. (2006). Beden Eğitimi ve Spor Bilimi. Nobel Yayın, Ankara. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |