TR EN

PRINCIPLES AND METHODS OF TEACHING THE DISABLED PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EEY102 PRINCIPLES AND METHODS OF TEACHING THE DISABLED 2 2 2 4

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Öğrencilere; Özel eğitimde uygulanan ilkeleri açıklayacak ve engelli çocuklara yönelik beden eğitimi uygulamalarında kullanılan öğretim yöntemlerini tartışacak bilgiyi kazandırmaktır.
Contents of the Course Unit: Dersin içeriği; Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler ve Özel eğitimde kavramlar, Türkiye'de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması, Engellilerde öğretim ilke ve yöntemleri, Engelliliğin nedenleri, Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri, Görme engelli çocuklar ve eğitimleri, İşitme engelli çocuklar ve eğitimleri, Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimleri, Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri, Kaynaştırma uygulamaları, Bireysel beden eğitimi programı ve Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Özel eğitimde kullanılan temel kavramları tanımlar.
Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedeflerini ve önemini açıklar.
Engelliliğin nedenlerini ve çeşitlerini açıklar.
Özel eğitimde uygulanan ilkeleri açıklar.
Engelli çocuklara yönelik beden eğitimi uygulamalarında kullanılan öğretim yöntemlerini tartışır.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin işleyişi hakkında genel bilgiler ve Özel eğitimde kavramlar Anlatım ve soru cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Türkiye'de özel eğitim hizmetlerinin yapılanması Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Engellilerde öğretim ilke ve yöntemleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Engelliliğin nedenleri (Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrası) Anlatım ve soru cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Kromozom ve gene bağlı özürler Anlatım ve soru cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Zihinsel engelli çocuklar ve eğitimleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Genel konu tekrarı Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Görme engelli çocuklar ve eğitimleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma İşitme engelli çocuklar ve eğitimleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Fiziksel engelli çocuklar ve eğitimleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Kaynaştırma uygulamaları Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Bireysel beden eğitimi programı Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü ve Literatür okuma Engelli çocuklar için beden eğitiminin hedefleri Anlatım, soru cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

Ataman, A. (2003). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. Ümit Ofset Matbaacılık, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
Özer, D. (2018). Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor. Nobel yayıncılık,Ankara.
Hack, S., Block, M. (2020). Inclusive Physical Education Around The World. by Routledge.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 3 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 3 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 101
Total Workload of the Course Unit 101
Workload (h) / 25.5 4
ECTS Credits allocated for the Course Unit 4,0