Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
EEY104 | MEDICAL TERMINOLOGY AND DISABLED INDIVIDUALS | 2 | 2 | 2 | 3 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu dersin amacı, öğrencilere tıp terimlerini doğru yazma, telaffuz etme ve engellilere yönelik fiziksel aktivite ve rehabilitasyon uygulamalarına ilişkin terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Contents of the Course Unit: | Dersin içeriği; tıp terimlerini oluşturan kökler, birleştirme formları, önekler ve sonekler, temel elementlerin nasıl bir araya gelerek tıbbi terimler oluşturduğu, çeşitli dallara ait tıbbi terimlerin tanımlaması, yaygın olarak tıp alanında kullanılan tıbbi kısaltmalar, Engelli bakımı ve rehabilitasyon uygulamaları. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Engellilere yönelik tıbbi teminolojiyi yazar ve açıklar. |
Yön Belirten Tıp Terimlerini ve Vücut boşluklarını açıklar. |
İnsan anatomisine ait sistemleri açıklar. |
Tıp Terimlerini uygulama alanlarına göre sınıflandırır. |
Engellilere yönelik fiziksel aktivite ve rehabilitasyon uygulamalarına ilişkin terminolojiyi etkin bir şekilde kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Giriş ve Telaffuzlar | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Tıp terminolojisinde dört element; Tıp Terimleri sınıflandırılması | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Video izleme | Engelli bakımı ve rehabilitasyon uygulamaları | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kökler ve Birleştirme formları | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
5 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Örnekler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar |
6 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Sonekler | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar |
7 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Yön Belirten Tıp Terimleri ve Vücut boşlukları | Anlatım, gösterip yaptırma yöntemi ve eşli Çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kardiyovasküler Sistem Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
10 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Üriner Sistem Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Sindirim Sistemi Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Solunum Sistemi Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
13 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Üreme Sistemi Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
14 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Sinir Sistemi Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
15 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kas İskelet Sistemi Terminolojisi | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Özer,D.S.; Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor , Nobel Yayınevi, Ank.2001. |
Atalay, N.G. , Kafa, N.; Engellilerde Spor Ve Sınıflandırma , Gazi Kitapevi, Ank. 2016 |
Kaya, E.Ö., Kaya M. ; Görme Engellilerde Eğitim Ve Spor, Gazi Kitapevi, Ank. 2016 |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 75 |
Total Workload of the Course Unit | 75 | ||
Workload (h) / 25.5 | 2,9 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 3,0 |