TR EN

LAWS STANDARDS AND ETHICS IN SPECIAL EDUCATION PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
EEY401 LAWS STANDARDS AND ETHICS IN SPECIAL EDUCATION 7 2 2 7

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Doç.Dr. TANER ATASOY
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Dersin amacı; öğrencilere, özel gereksinimli bireylerin başta eğitim olmak üzere tüm yasal haklarını düzenleyen, dünya ve Türkiye´de yürürlükte olan kanun, ulusal ya da uluslararası sözleşme, yönetmelik, çerçeve program gibi yasal metinler hakkında bilgi kazanılması
Contents of the Course Unit: engelliler alanında Uluslararası ve ulusal yasal düzenlemeler ve özel gereksinimi olan bireyler, yasaların özel eğitimdeki önemi, anayasa, özel eğitim hakkında kanunlar, yönetmelikler ve genelgeler, yasaların geliştirilmesini ve uygulanmasını etkileyen faktörler, öğretmen, anne - baba, okul sistemi vb. rolleri, sosyal ve eğitsel haklar, yasaların uygulanmasında karşılaşılan sorunlar, yasal düzenlemeler konularını kapsamaktadır.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Özel öğretimde yasal düzenlemeler ve standartlar ile ilgili ilgili temel kavramları tanımlar.
Türkiye’de engelli bireylere ve özel eğitime yönelik politikaların ve yasal düzenlemeleri açıklar.
Özel öğretimde kanunlar, yönetmeliklerin tarihsel gelişimini anlatır

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Dersin amacı ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Özel eğitimin içereği Anlatım ve soru-cevap yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Özel öğrenim eğitiminin tarihi gelişimi Anlatım ve soru-cevap yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Özel öğrenim gören bireylerin sınıflandırılması Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili dergi okuma Özel eğitimde beden Eğitimi ve Sporun Gelişimi. Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Devlet Planlama Teşkilatının özel bireyler için kalkınma planları uygulamaları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma ve özeti Milli Eğitim Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği uygulamaları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Spor bakanlığı özel eğitim yönetmeliği uygulamaları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Aile ve sosyal Politikalar Bakanlığı özel eğitim yönetmeliği ve uygulamaları Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Köşe yazısı okuma ve özeti Özel eğitim müfredatı standartı Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 İlgili internet sitelerini inceleme Türkiye’de ve Dünya’da Özel Eğitim Kurumu açma yasaları ve prensipleri Anlatım ve soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Ppt sunum hazırlama Özel Eğitim kurumlarının teknik donanımı ve personel çalıştırma standartları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
13 Ppt sunum hazırlama Özel eğitimde çalışma ve çalıştırma etiği Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
14 Ppt sunum hazırlama Araştırma: İstanbul ili çevresinde özel eğitim kurumlarını inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
15 Ppt sunum hazırlama Araştırma: İstanbul ili çevresinde özel eğitim kurumlarını inceleme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve grup çalışmaları
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_07/09101900_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_07072018.pdf
https://www.gsb.gov.tr/Duyuru/161854/tc-milli-egitim-bakanligi-ile-tc-genclik-ve-spor-bakanligi-arasinda-is-birligi-protokolu.aspx
James Gallagher, Mary Ruth Coleman, Samuel Kirk, Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Prof. Dr. Ayşegül Ataman, Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş, gündüz eğitim ve yayıncılık, 2003

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 4 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 3 18
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 175
Total Workload of the Course Unit 175
Workload (h) / 25.5 6,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 7,0