TR EN

MATHEMATICS II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
MTH106 MATHEMATICS II 2 5 4 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Prof.Dr. AHMET CİHAT BAYTAŞ
Instructor(s) of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi DENİZ ALTUN-Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ARSLAN-Dr.Öğr.Üyesi SAJEDEH NOROZPOUR SIGAROODI-Dr.Öğr.Üyesi TARIK ARABACI
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Kısmi türev tanımı ve uygulamalarını yapabilmesini,Trigonometrik,Üstel ve logaritmik fonksiyonları Doğrular,çemberler,parabollerle ilgili çeşitli problemleri çözebilmesini,belirsiz ve belirli integral işlemlerini yapabilmesini sağlayabilmektir.
Contents of the Course Unit: Kısmi türevler, trigonometrik, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, doğrular, çemberler, paraboller, belirsiz belirli ıntegraller.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Kısmi türevi tanır,uygulamalarını yapar. Trigonometrik fonksiyonlarla problem çözümlerini yapar. Üstel ve logoritmik fonksiyonları bilir,problemleri çözebilir. Doğrular,çemberle,paraboller ile ilgili çözümler yapar. Belirsiz integral alma işlemlerini yapabilir. Belirli integral yardımı ile alan ve hacim hesabı yapar

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Tanışma, dersin genel çerçevesi, işleniş yöntemleri hakkında bilgilendirme -
2 - Kısmi türev alma yöntemleri. -
3 - Kısmi türevle ilgili uygulamalar. -
4 - Trigonometrik fonksiyonlar. -
5 - Üstel ve logaritmik fonksiyonlar. -
6 - Doğru ve çember denklemleri -
7 - Parabol denklemi ve uygulaması. -
8 - ARA SINAV -
9 - Hiperbol denklemi ve uygulaması. -
10 - Belirsiz integral tanımı ve formulleri. -
11 - Belirsiz integral tanımı ve formulleri. -
12 - Cebirsel fonksiyonların integralleri. -
13 - Trigonometrik fonksiyonların integralleri -
14 - Belirli integral tanımı ve formülleri. -
15 - Belirli integral kullanarak yüzey alanı ve hacim hesabı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

George B. Thomas, Calculus and Analytic Geometry. Diğer Kaynaklar (OtherReferences) George B. Thomas, Calculus and Analytic Geometry. Naci İskender, Yüksek Matematik. Prof.Dr.Ahmet Karadeniz, Yüksek Matematik Problemleri. P.F.Smith, W.R. Congley, Diferansiyel ve İntegral Hesap.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to apply mathematics, science and engineering knowledge.
5

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
0

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
A system, product or process has economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, under realistic constraints and conditions such as feasibility and sustainability, Ability to design to meet requirements.
2

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to work in teams with different disciplines
1

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to identify, formulate and solve engineering problems
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awareness of having professional and ethical responsibilities.
1
2
Ability to communicate effectively verbally and in writing.
1

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The ability to have a comprehensive education to understand the impact of engineering solutions on global and social dimensions.
1
2
Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to do so.
1
3
The ability to have knowledge about current/contemporary issues.
3
4
Ability to use the techniques required for engineering applications and modern engineering and calculation equipment.
2

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 25 25
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 147
Total Workload of the Course Unit 147
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0