Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OTP213 | POWER TRANSMISSIONS | 3 | 3 | 2 | 4 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | Öğr.Gör. FUNDA ATEŞ-Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Güç aktarma organlarında kullanılan parçaların fonksiyonlarını tanımak,bakım ve onarımlarını yapılması amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Kavramalar ,Çalışma Sistemleri ve Kavrama Ayırma Sistemleri,Hidrolik Debriyaj Merkezler,Önden Çekişli Vites Kutuları,Mekanik Vites Kutularında Temel Terim ve Kavramlar,Mekanik Vites Kutusu,Hidrolik Güç İletimi, Tork Konvertör,Otomatik Vites Kutusunun Planet Dişli Sistemleri,Değişken Geometrili Vites Kutusunun (Cvt) Kasnak, Kayış-Zincir Sistemi,Şaftlar, Diferansiyeller, Kilitli Diferansiyeller, Akslar,Triptironik Vites Kutusunun Kumanda Sistemleri Modülatör,Otomatik Vites Kutusu Hidrolik Sistemi ,Otomatik Vites Kutusu Elektronik Sistem ve Yönetim konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kavrama tiplerini, parçalarını ve çalışmasını öğrenmek |
Mekanik Vites kutularının parçalarını ve çalışma prensibini tanımak |
Otomatik Vites kutularının parçalarını ve çalışma prensibini tanımak |
Mil,dişliler ve diferansiyel hesplarının basit kısımlarını yapabilmek |
Şaftlar, Diferansiyeller, Kilitli Diferansiyeller, Akslar tanımak |
Triptironik Vites Kutusunun Kumanda Sistemleri Modülatör tanımak |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Güç Aktarma Organlarının Genel Tanımı | Anlatım |
2 | Kitap, Video | Kavramalar ,Çalışma Sistemleri ve Kavrama Ayırma Sistemleri, Hidrolik Debriyaj Merkezler | Anlatım |
3 | Kitap, Video | Hidrolik Debriyaj Merkezler, Hidrolik Güç İletimi, Tork Konvertör, Yarı Otomotik Kavrama Sistemleri | Anlatım |
4 | Kitap, Video | Mekanik Vites Kutularında Temel Terim ve Kavramlar, Mekanik Vites Kutusu | Anlatım |
5 | Kitap, Video | Değişken Geometrili Vites Kutusunun (Cvt) Kasnak, Kayış-Zincir Sistemi, Yarı Otomatik Vites kutuları, Triptironik Vites Kutusunun Kumanda Sistemleri Modülatör | Anlatım, Gösterme |
6 | Kitap, Video | Otomatik Vites Kutusunun Planet Dişli Sistemleri | Anlatım |
7 | Kitap, Makale, Video | Kardan Milleri, Şaftlar, Akslar | Anlatım, Gösterme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kitap, Video | Diferansiyeller, Kilitli Diferansiyeller, 4x4, 4WD, AWD | Anlatım, Gösterme |
10 | Kitap, Video | Kavrama ve Hidrolik Kavrama Hesaplamaları | Anlatım |
11 | Kitap | Standart Vites Kutuları, Otomatik Vites Kutularının Sayısal Hesaplamaları | Anlatım |
12 | Kitap | Alternatif Güç Üretim ve Aktarım Yapısına Sahip Taşıtlar ve Aktarma Organları Akslar | Anlatım |
13 | Kitap, Video | Alternatif Güç Üretim ve Aktarım Yapısına Sahip Taşıtlar ve Aktarma Organları Akslar | Anlatım |
14 | Kitap, Video | Otomatik Vites Kutusu Hidrolik Sistemi ,Otomatik Vites Kutusu Elektronik Sistem ve Yönetim | Anlatım |
15 | Makale | Otomatik Vites Kutusu Hidrolik Sistemi ,Otomatik Vites Kutusu Elektronik Sistem ve Yönetim | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
DEMİR A.,Başeğmez B.,(2018), Güç Aktarma Organları,Seçkin Yayıncılık |
MEGEP |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
2 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
3 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
3 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
5 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
5 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
5 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
0 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
5 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
0 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
4 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
5 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
3 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
5 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
5 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
0 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
0 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
0 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
0 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
2 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
3 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
3 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
TOPLAM | 34 | 0 | 98 |
Total Workload of the Course Unit | 98 | ||
Workload (h) / 25.5 | 3,8 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 4,0 |