Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
OTP301 | MESLEKİ UYGULAMA I | 2 | 4 | 2 | 5 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Mesleki uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmak amaçlanmaktadır. |
Contents of the Course Unit: | Uygulama yapılacak kurum ile üniversite arasındaki bürokratik işlemlerin tamamlanması,Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması,Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi,Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması,Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi,Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi,Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi,Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması,Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması,Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması,Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi,Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması,Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması konularını kapsamaktadır. |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | - | Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. | - |
2 | Uygulama Yeri | Öğrencinin oryantasyonunun tamamlanması. | Anlatım |
3 | Uygulama Yeri | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi. | Anlatım |
4 | Uygulama Yeri | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması. | Anlatım |
5 | Uygulama Yeri | Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerileri değerlendirilmesi. | Anlatım |
6 | Uygulama Yeri | Bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi. | Anlatım |
7 | Uygulama Yeri | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanabilmesi. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Uygulama Yeri | Alınan derslerin uygulamalarla ilişkisini kurulması ve uygulamalarda karşılaşılan sorunların programda okutulan derslerle karşılanması. | Anlatım |
10 | Uygulama Yeri | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılması. | Anlatım |
11 | Uygulama Yeri | Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması. | Anlatım |
12 | Uygulama Yeri | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerin ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması. | Anlatım |
13 | Uygulama Yeri | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. | Anlatım |
14 | Uygulama Yeri | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmesi ve meslektaşları ile iletişim kurulabilmesi. | Anlatım |
15 | Uygulama Yeri | Uygulamada karşılaşılabilecek sorunların çözümü için rapor hazırlanması. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
İşyeri Uygulamaları |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
History of the internal combustion engine, based on the theoretical and physical issues have information.
|
5 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided design has sufficient information regarding the.
|
3 | |||||
3 |
Recognize the parts used in automobile AmAlArInI maze.
|
5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has information about total quality.
|
5 | |||||
2 |
Mechanical and electrical systems of cars / parts working principle recognizes.
|
5 | |||||
3 |
Recognizes vehicle components and has knowledge about production processes.
|
3 | |||||
4 |
Identify the characteristics of the different fuels used in automobiles is.
|
5 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Cars and care about the failure has the knowledge to evaluate and interpret the data collected.
|
3 | |||||
2 |
Under the rules of automotive parts auto parts drawings drawing draw and has the knowledge to use a computer program for.
|
3 |
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicle mechanical and electronic problems that could occur in any type of objective and subjective detects, identifies and reports.
|
5 | |||||
2 |
Auto parts of the computer-aided technical drawings.
|
3 | |||||
3 |
Automobile repair, maintenance and setting the technological tools (measurement, control instruments and test equipment) is used.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor vehicles of knowledge and skills, technological advances also provide services to the people and groups clearly describe and teamwork makes.
|
5 | |||||
2 |
Motor vehicle related studies identify unforeseen situations and find solutions to problems with.
|
5 | |||||
3 |
Teamwork, responsibility for carrying out activities in the field of knowledge and skills to have.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Internal combustion engines, cooler operating principles of the system, strength of materials, material science and knows the issues of heat.
|
3 | |||||
2 |
Cars, system functions and principles of operation of sub-systems knowledge in the fields.
|
5 | |||||
3 |
Occupations related to use of 2D and 3D computer software knows enough level.
|
2 | |||||
4 |
General information will have to use a computer, Word, Excel, Power Point programs know enough level.
|
2 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Effective visual, written and verbal communication skills have.
|
5 | |||||
2 |
Social rights, social justice, quality culture, professional ethics, cultural values and environmental protection issues are conscious enough.
|
2 | |||||
3 |
Is capable of analytical thinking and problem solving.
|
2 | |||||
4 |
Space-related issues, occupational safety, occupational health and environmental protection knowledge and awareness has.
|
5 |
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic knowledge of computer use, along with the ability to use the software and hardware required by the profession has further capability.
|
2 | |||||
2 |
Car breakdown and repair in accordance with their purpose has the ability to do.
|
5 |
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 57 | 0 | 127 |
Total Workload of the Course Unit | 127 | ||
Workload (h) / 25.5 | 5 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 5,0 |