TR EN

ADVERTISING IN GRAPHIC PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
GTP221 ADVERTISING IN GRAPHIC 4 2 2 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. MUHAMMET YÜKSEL
Instructor(s) of the Course Unit Öğr.Gör. HASAN AKTAŞ
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Grafik tasarımdaki reklam mantığının kavranmasını amaçlar.
Contents of the Course Unit: Günümüz reklam ve iletişim dünyasında yaşanan değişimler sektörde yaratıcı faaliyetlere bulunan tasarımcılara mesleki yaşamlarında uymaları gereken temel ilke ve kurallar tanıtılmaktadır. mesleki yaşamda karşılaşılacak görsel reklam ürünlerinin grafiksel tasarımı konusunda gereksinim duyacakları kurumsal ve uygulamaya dönük bilgi vermek.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Reklam sektörü için ön bilgi edinir.
Güncel reklam kampanyalarının yapım aşamalarını deneyimler.
sosyal medya reklamcılığını öğrenir.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Kaynak tarama. Reklam kararlarının önemi, Reklam yapma nedenleri Anlatım
2 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam uygulamalarını etkileyen koşullar Anlatım
3 Kaynak tarama. İletişimin reklamdaki önemi Anlatım
4 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam iletişimin özellikleri Anlatım
5 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Görsel reklam iletişiminde algılamanın önemi Anlatım ve uygulama
6 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Görsel reklam iletişiminde grafik tasarımın önemi Anlatım ve uygulama
7 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam kampanyası oluşumu Anlatım ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Vize projesi için ön hazırlık Reklam kampanyası sürecinin aşamaları Anlatım ve uygulama
10 Kaynak tarama. Reklam iletişim araçlarının iletişim tasarımı açısından özellikleri Anlatım ve uygulama
11 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam iletişim araçlarının kullanım biçimleri Anlatım
12 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde yaratıcılık Anlatım
13 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde kurum kimliği Anlatım ve uygulama
14 Bir önceki haftanın konusu ile ilgili bir ödev. Reklam faaliyetlerinde grafik tasarımın yeni uygulama alanları Anlatım ve uygulama
15 Final projesi için ön hazırlık Dijital reklamcılık Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

prof. Ulufer teker GRAFİK TASARIM VE REKLAMCILIK

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Learning fundamental animation and desing concepts and theories, using and annotating these concepts.
5
2
Creates the visual language of animation and design.
5
3
On the basis of the basic principles of animation and design in general determines the content.
4
4
Target audience - the common definition visual communication brings to the relationship.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
The basic communication, design and animation principles related to the fields of diagnosis.
4
2
Recognize and authority in the field of desing and animation will follow.
5
3
Computer supported design and animation programs recognize.
4
4
Design, implementation and recognizes the broadcast stage.
5
5
Understanding the structure of Fine Arts and aestethic values, using these in art.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Supports individuality of creativity in design and animation work.
3
2
Actual desing and animation techniques and applications use traces.
4
3
Developing and innovating in digital media uses design and (2D-3D) animation programs.
5
4
Creates the visual language of design.
5

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
All types of design and animation project design.
3
2
Photography, web design, animation production in the field is made​​.
3
3
Design pre-roll and post-roll stages of diagnosis.
5

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Establishing and using the powerful and creative qualities as a person.
2
2
Able to work independently and take responsibility to use their ability to act decisively and applications.
3

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critical importance of providing solutions in design and animation requires mature.
3
2
Societal values ​​determine the relationship of design and artistic direction.
4
3
Life-long learning is conscious of the need.
3

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Verbal and written communication, at least one foreign language at least at the level of European Language Portfolio A2 uses information in the field of informatics and computer science monitors and communicates with colleagues.
2

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Design, animation and seeking solutions in this area examines the problem-solving methods.
4

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 2 24
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 1 4
Ödev 12 3 36
Proje Hazırlama 2 6 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 10 1 10
Uygulama 5 2 10
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 61 0 126
Total Workload of the Course Unit 126
Workload (h) / 25.5 4,9
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0