TR EN

VOCATIONAL ENGLISH II PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
YDL256 VOCATIONAL ENGLISH II 4 3 3 5

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : İngilizce
Level of the Course Unit : ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.
Contents of the Course Unit: havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

Yolcular, ekip üyeleri ve yer personeliyle İngilizce olarak akıcı ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurabilme.
Yolcu taleplerini, sorularını ve şikayetlerini profesyonelce ve net bir şekilde yönetebilme.
Uçağa biniş, hizmet anonsları ve güvenlik protokolleri için standart ifadeleri anlayıp kullanabilme.
Profesyonel ve yüksek stresli durumlarda İngilizce konuşma konusunda özgüven geliştirme.
Yolcuların ihtiyaçlarını anlayarak etkili bir şekilde cevap verebilme.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 Bölüm Okuma Ünite 1: Uçuş Öncesi Brifing Anlatım, sunum, soru -cevap
2 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz Anlatım, sunum, soru -cevap
3 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz (devam) Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında Anlatım, sunum, soru -cevap
4 Bölüm Okuma Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında (devam) Ünite 4: Yemek ve İçecekler Anlatım, sunum, soru -cevap
5 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
6 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri Anlatım, sunum, soru -cevap
7 Bölüm Okuma Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri (devam) Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? Anlatım, sunum, soru -cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
10 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar Anlatım, sunum, soru -cevap
11 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar (devam) Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular Anlatım, sunum, soru -cevap
12 Bölüm Okuma Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular (devam) ünite 9: İnişe Hazırlık Anlatım, sunum, soru -cevap
13 Bölüm Okuma Ünite 9: İnişe Hazırlık (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
14 Bölüm Okuma Ünite 10: Hoşça Kalın Demek Anlatım, sunum, soru -cevap
15 Bölüm Okuma Genel Tekrar Anlatım, sunum, soru -cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis - Cengage (2011)
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black (2007)

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
1
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
1
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
0
4
Develop an awareness for life long learning
1

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
0
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
0

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
1
2
Manage a process effectively to meet the demands.
1
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
2

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
0
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
0

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
2

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
0

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
5
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
3

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
0
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
0

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 122
Total Workload of the Course Unit 122
Workload (h) / 25.5 4,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 5,0