TR EN

PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT PROGRAMME COURSE DESCRIPTION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
CGY243 PRE-SCHOOL CURRICULUM DEVELOPMENT 3 3 3 6

GENERAL INFORMATION

Language of Instruction : Türkçe
Level of the Course Unit : LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Type of the Course : Zorunlu
Mode of Delivery of the Course Unit -
Coordinator of the Course Unit Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Instructor(s) of the Course Unit
Course Prerequisite No

OBJECTIVES AND CONTENTS

Objectives of the Course Unit: Bu derste, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan öğretim programlarının ve planların analizi, tasarımı ve uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Contents of the Course Unit: Program geliştirmenin temel ilkeleri, MEB 2013 Okul Öncesi Program Kılavuzu'nun tanıtımı, kılavuzun uygulama eklerinin kullanımı, program kılavuzuna göre okul öncesi eğitimin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, MEB 2013 OBADER Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi, MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi, Erken çocukluk döneminde dünyada yaygın olarak kullanılan eğitim programları.

KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to)

MEB 2013 Program Kılavuzunu program geliştirmenin temel bileşenlerine göre değerlendirir.
MEB Program uygulama eklerini yönergelerine uygun şekilde organize eder.
MEB Okul öncesi müfredatına uygun günlük-aylık eğitim akışı planlar.
Kavram-kazanım tablolarını MEB Okulöncesi müfredatına uygun olarak düzenler.
Gelişim gözlem formunu MEB Okul öncesi müfredatına uygun olarak oluşturur.
Okul öncesi eğitiminde kullanılan yenilikçi yaklaşımları inceler.
MEB OBADER 2013 Kılavuzunu değerlendirir.
MEB EBA Etkinlik Havuzunu öğretim programı geliştirmek üzere inceler.

WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY

Week Preparatory Topics(Subjects) Method
1 - Tanışma, dersin kapsam ve işleyişine ilişkin bilgilendirme ve tanışma formunun doldurulması. Konulara göre çalışma gruplarının belirlenmesi. -
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Erken Çocukluk Eğitim Programlarının Temel Dayanakları ve Farklı Modeller Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
5 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi dönemin önemi, Okul öncesi eğitim programının tanımı) Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
6 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları) Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
7 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Vize öncesi değerlendirme Düz Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitim programının planlanması ve uygulanması) Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
10 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi) Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
11 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının Analizi: (Uygulama Eklerinin Kullanımı) Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
12 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Klasik Yöntem ve Teknikler Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
13 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Okul Öncesi Eğitimde Kullanılan Yenilikçi Yaklaşımlar Güncel Yöntem ve Teknikler Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
14 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB 2013 OBADER Analizi: Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
15 İşbirlikli grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma MEB EBA: Okul Öncesi Eğitimi Etkinlik Havuzu Analizi. Final öncesi değerlendirme Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING

MEB, 2013. Okul Öncesi Eğitim Programı. MEB, 2013. OBADER. Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitimi MEB, EBADER. Okul Öncesi Etkinlik Havuzu.
Zembat, R. Tunçeli, H. İ. Yavuz, E, A. 2019. Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar
Çelik, N., Daşcan Ö. 2017. Son Değişikliklerle Okul Öncesi eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı. Ankara: ANI Yayıncılık.

ASSESSMENT

Assessment & Grading of In-Term Activities Number of Activities Degree of Contribution (%) Description
Level of Contribution
0 1 2 3 4 5

CONTRIBUTION OF THE COURSE UNIT TO THE PROGRAMME LEARNING OUTCOMES

KNOWLEDGE

Theoretical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Explains the basic concepts related to the field and associates them with the developmental theories.
4
2
Explains the global, regional and local differences using the basic concepts of human development based on relevant developmental theories.
5
3
Defines and implements the proffesional limitations, competencies and responsibilities that can be used in the academic works and field practices.
5

KNOWLEDGE

Factual

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Has ability of written and verbal expression in order to collaborate with relevant people and institutions related to the field.
4
2
Describes the basic facts, principles, processes of the other disciplines related to the field and the methods used in practice, analyzes and evaluates at the undergraduate level.
4
3
Finds various solutions to individual and social problems using professional knowledge and skills and being objective.
3

SKILLS

Cognitive

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Formulates the thoughts and practices in the field.
4
2
Contributes with the ideas in works that require teamwork, discusses the ideas to bring up as a matter.
4

SKILLS

Practical

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Joins actively to the teamwork.
5
2
Designs and implements an entire study related to the field, analyzes and reports the findings.
5
3
Completes the responsibilities and fulfilling the duties as a team member in a joint work related to the field.
4

OCCUPATIONAL

Autonomy & Responsibility

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Works independently in researches and practices related to the field.
3
2
Takes active role and different responsibilities as a team member or a team leader and completes them successfully.
4

OCCUPATIONAL

Learning to Learn

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Displays such a performance which shows that internalizing personal development and lifelong learning is an ongoing process.
4

OCCUPATIONAL

Communication & Social

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Awares of the individual, personal, social and professional responsibilities.
5

OCCUPATIONAL

Occupational and/or Vocational

Programme Learning Outcomes Level of Contribution
0 1 2 3 4 5
1
Organizes the basic and specific topics, facts and theories related to the field, uses this knowledge in professional practice.
5

WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT

Workload for Learning & Teaching Activities

Type of the Learning Activites Learning Activities (# of week) Duration (hours, h) Workload (h)
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 5 1 5
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 8 1 8
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 5 1 5
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 62 0 148
Total Workload of the Course Unit 148
Workload (h) / 25.5 5,8
ECTS Credits allocated for the Course Unit 6,0