TR EN

COMMUNICATION THEORIES COURSE IDENTIFICATION AND APPLICATION INFORMATION

Code Name of the Course Unit Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
HIT266 COMMUNICATION THEORIES 4 3 3 6

Objectives and Contents

Objectives: Bu derste, kuram, bilim ve araştırma ilişkisini kurabilen, gerçek dünya olayları/olguları ile kuramlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, mesleki çalışmalarında ilgili kuramları uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirmektir.
Content: Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları