Code | Name of the Course Unit | Semester | In-Class Hours (T+P) | Credit | ECTS Credit |
---|---|---|---|---|---|
HIT266 | COMMUNICATION THEORIES | 4 | 3 | 3 | 6 |
GENERAL INFORMATION |
|
---|---|
Language of Instruction : | Türkçe |
Level of the Course Unit : | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Type of the Course : | Zorunlu |
Mode of Delivery of the Course Unit | - |
Coordinator of the Course Unit | Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL |
Instructor(s) of the Course Unit | |
Course Prerequisite | No |
OBJECTIVES AND CONTENTS |
|
---|---|
Objectives of the Course Unit: | Bu derste, kuram, bilim ve araştırma ilişkisini kurabilen, gerçek dünya olayları/olguları ile kuramlar arasındaki ilişkiyi analiz edebilen, mesleki çalışmalarında ilgili kuramları uygulama becerisine sahip bireyler yetiştirmektir. |
Contents of the Course Unit: | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi Sekizinci ve Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşımlar Onikinci Hafta: Değişim Kuramı Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları |
KEY LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT (On successful completion of this course unit, students/learners will or will be able to) |
---|
Kuram, araştırma ve bilim ilişkisini açıklayabilir |
Kuramları gerçek yaşam deneyimlerinde ve mesleki çalışmalarında uygulama becerisine sahip olur. |
Her kuramın belli sınırlılıklara sahip olduğunu değerlendirebilir ve her kuramın her araştırmada uygulanamayacağı bilinciyle yaptığı araştırmalarda uygun kuramı test etme becerisine sahip olur. |
İletişim ve medya arasında bağlantı kurarak medyanın etkileme gücünü ortaya koyan kuramlardan en az 3’ünü medya mecraları ile ilgili yapılacak bir araştırmada kullanabilme |
WEEKLY COURSE CONTENTS AND STUDY MATERIALS FOR PRELIMINARY & FURTHER STUDY |
|||
---|---|---|---|
Week | Preparatory | Topics(Subjects) | Method |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Birinci Hafta: İletişim Kuramları (kuramın ne olduğu, nasıl geliştirildiği ve ne işe yaradığı) | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İkinci Hafta: Temel iletişim modelleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Üçüncü Hafta: Kişisel etki, yayılma ve bireyler üzerinde kitle iletişiminin kısa dönem etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dördüncü Hafta: Kitle iletişiminin kültür ve topluma etkileri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Beşinci Hafta: İzleyiciyi Merkez alan modeller | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Altıncı Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yedinci Hafta: Kitle iletişim araçlarının örgütlenişi, seçimi ve üretimi | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sekizinci Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Dokuzuncu Hafta: Planlı iletişim | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onuncu Hafta: : Yeni Kitle iletişim araçları ve enformasyon toplumu | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onbirinci Hafta Uluslararası iletişim ve yeni yaklaşıml | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onikinci Hafta: Değişim Kuramı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Onüçüncü Hafta: Çatışma ve değişim kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Konular hakkında değerlendirme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
SOURCE MATERIALS & RECOMMENDED READING |
---|
Denis McQuail ve Sven Windahl (2005), İletişim Modelleri, Çeviren: Konca Yumlu, 2. Baskı, İmge Yayınevi, Ankara. |
Don Stacks, Mark Hickson, III ve Sidney R. Hill, Jr. (1991), Introduction to Communication Theory, Harcourt Brace Jovanovich, Inc. Saunders College Publishers, USA. |
Severn, Werner J. , James W. Tankard, Wr.(1994), İletişim Kuramları: Kökenleri, Yöntemleri ve Kitle İletişim Araçlarında Kullanımları, Çev: Ali Atıf Bir, Serdar Sever, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir. |
Gerbner, G. (2014). Kargaşa ve Terör Günlerinde Televizyon Şiddeti. İsmail Kovacı ve Veysel Batmaz (Ed.) Medyaya Karşı içinde 436-457. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
Thussu, Daya Kishan(2000). International Communication: Continuity and Change,London: Arnold. |
Chomsky, N. ve Edward S. H. (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği. İstanbul: Aram Yayıncılık |
Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları. İletişim Yayınları. |
ASSESSMENT |
|||
---|---|---|---|
Assessment & Grading of In-Term Activities | Number of Activities | Degree of Contribution (%) | Description |
Level of Contribution | |||||
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
List the history of communication, mass media, communication theories and leading theorists.
|
||||||
2 |
List the historical, social and cultural types of communication and explain the related concepts.
|
||||||
3 |
Define the important points of the history and theories of communication through daily life practices and social life.
|
KNOWLEDGE |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Compare the traditional media and new media economic policies.
|
||||||
2 |
Interpret digital culture with constantly updated and self-renewing topics.
|
||||||
3 |
Interpret the technical, socio-political and legal aspects of cyber security issues in the field of new media.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Define the basic concepts of communication history, communication theories, traditional and new media channels.
|
SKILLS |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Prepare web pages with CSS codes.
|
||||||
2 |
Produce creative content in new media environments, create an image and sound and practical studies about programming.
|
||||||
3 |
Analyze the sub-texts and their semantics of the studies presented to the society by mass media.
|
||||||
4 |
Use qualitative and quantitative elements to construct arguments on studies in the field of communication.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Manage social media accounts of brands, corporate firms and public institutions thanks to its advanced knowledge in content production and user experience.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Review local and foreign studies in the field of New Media.
Creates innovative works in his/her field.
|
||||||
2 |
Criticize the effects of social media activities on socio-political field.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan scientific studies in any area that can be encountered in different disciplines and transfer them to people from different disciplines.
|
||||||
2 |
Determine how much of the content produced by the media is right and wrong.
|
OCCUPATIONAL |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational |
|||||||
Programme Learning Outcomes | Level of Contribution | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follows the developments that have begun to guide the present and the future such as "Software".
Produce various software products for different sectors.
|
||||||
2 |
Design using new architectures of big data processing systems.
|
||||||
3 |
Determine the logic of operation of artificial intelligence algorithms and determines the possible effects on media and indirectly society.
|
WORKLOAD & ECTS CREDITS OF THE COURSE UNIT |
|||
---|---|---|---|
Workload for Learning & Teaching Activities |
|||
Type of the Learning Activites | Learning Activities (# of week) | Duration (hours, h) | Workload (h) |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 4 | 52 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 158 |
Total Workload of the Course Unit | 158 | ||
Workload (h) / 25.5 | 6,2 | ||
ECTS Credits allocated for the Course Unit | 6,0 |