TR EN

KARAKTER MODELLEME I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAP251 KARAKTER MODELLEME I 3 4 2 7

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Referans Toplama Karakter modellemeye giriş. Uygulamalı Anlatım
2 Referans Toplama Blender, Maya vb. 3B modelleme programından birinin kullanarak box modelleme tekniği ile karakter modellemenin temel bilgilerinin anlatılması. Uygulamalı Anlatım
3 Referans Toplama Ön ve yan açısı bulunana basit yapıda bir animasyon karakterinin gövde, kol ve bacak kısımlarının box modelleme yöntemi ile yapılması. Uygulamalı Anlatım
4 Uygulama ödevi Ön ve yan açısı bulunana basit yapıda bir animasyon karakterinin El, ayakkabı / bot, ve bacak kısımlarının box modelleme yöntemi ile yapılması. Uygulamalı Anlatım
5 Referans Toplama ön ve yan açısı olan basit yapıda bir animasyon karakterinin yüz modelinin genel topoloji kurallarına göre anlatımı. Uygulamalı Anlatım
6 Referans Toplama yüz modelinin pekiştirilmesi. Uygulamalı Anlatım
7 Referans Toplama Önceki haftalarda verilen bilgilerin pekiştirilmesi için ön ve yan açısı bulunana benzer bir karakterin yeniden modellenmesi. Uygulamalı Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 insan anatomisi hakkında karakalem çizimler hazırlamak insan yüz anatomisine giriş. Blender programında Sculpt modelleme yöntemine giriş ve temel sculpt fırçalarının anlatılması. Uygulamalı Anlatım
10 Referans Toplama Blender programı ile sculpt moalleme yöntemi kullanılarak insan burnu, dudağı ve kulak modelinin yapılması Uygulamalı Anlatım
11 Uygulama Ödevi Blender programı ile sculpt moalleme yöntemi kullanılarak insan yüzünü modelinin yapılması Uygulamalı Anlatım
12 Referans Toplama Box modelleme tekniği ile yapılan bir karakter modelinin sculpt modelleme yöntemi ile detaylandırılması. Uygulamalı Anlatım
13 Uygulama Ödevi Topoloji örme işlemlerini giriş ve yapılmış olan bir karakterin topolojik yapısının oluşturulması. Uygulamalı Anlatım
14 Referans Toplama UV açma yöntemlerine giriş ve yapılmış olan bir karakterin UV haritalarının oluşturulması. Uygulamalı Anlatım
15 Uygulama ödevi Düşük ve yüksek poligona sahip olunan bir karakterin Bake işlemi ile detay aktarılmasının yapılması ve renklendirilmesi. Uygulamalı Anlatım
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -