TR EN

ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE TERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT305 ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL BOZUKLUKLARINDA DEĞERLENDİRME VE TERAPİ 5 4 3 5

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

•Normal dil ve konuşma gelişim evrelerini bilir ve bu evrelerle dil bozukluklarını ayırt edebilir.
•Çocuklarda görülen artikülasyon, fonolojik, semantik, pragmatik ve dil gecikmesi gibi dil bozukluklarını sınıflandırabilir ve tanımlayabilir.
•Çocukluk çağı dil bozukluklarını değerlendirmek için uygun yöntem ve testleri seçebilir.
•Standart testler ve değerlendirme araçlarıyla dil bozukluğu olan çocukları değerlendirme becerisi kazanır.
•Dil bozukluklarına yönelik bireyselleştirilmiş değerlendirme raporları hazırlayabilir.
•Dil bozukluğu olan çocuklar için bireysel terapi planları oluşturabilir.