TR EN

GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIT206 GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK 4 3 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, görsel algının temel ilkelerini kavratmak ve bu ilkelerin reklam tasarımındaki işlevini açıklamaktır. Öğrencilerin, reklam mesajlarının görsel kurgusunu algı psikolojisi açısından analiz edebilmesi ve yaratıcı süreçte bilinçli tercihler yapabilmesi hedeflenmektedir.
İçerik: Görsel algının psikolojik temelleri, Gestalt ilkeleri, dikkat, algı yanılmaları; reklamda renk, biçim, kompozisyonun algıya etkisi; görsel hiyerarşi ve yönlendirme; tüketici algısı, marka çağrışımları ve reklam mesajlarının çözümlemesi; hedef kitleye uygun görsel stratejiler geliştirme; vaka analizleri ve reklam görseli tasarımı üzerine uygulamalar.