TR EN

GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIT206 GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK 4 3 3 5

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel algının temel ilkelerini ve algı psikolojisinin reklam tasarımındaki işlevini açıklar.
Gestalt ilkelerini reklam tasarımında uygulayarak görsel bütünlük oluşturur.
Renk, biçim, kompozisyon gibi görsel öğelerin algısal etkilerini analiz eder.
Görsel hiyerarşi ve dikkat yönlendirme stratejilerini reklam tasarımlarına uygular.
Nöro-reklam ve duyusal pazarlama yaklaşımlarını yorumlar.
Tüketici algısı ve marka çağrışımlarını reklam örnekleri üzerinden çözümler.
Reklam görselleri üzerinde analitik çözümleme yapar ve yaratıcı tasarımlar üretir.