Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GIT206 |
GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK |
4 |
3 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, görsel algının temel ilkelerini kavratmak ve bu ilkelerin reklam tasarımındaki işlevini açıklamaktır. Öğrencilerin, reklam mesajlarının görsel kurgusunu algı psikolojisi açısından analiz edebilmesi ve yaratıcı süreçte bilinçli tercihler yapabilmesi hedeflenmektedir. |
İçerik: |
Görsel algının psikolojik temelleri, Gestalt ilkeleri, dikkat, algı yanılmaları; reklamda renk, biçim, kompozisyonun algıya etkisi; görsel hiyerarşi ve yönlendirme; tüketici algısı, marka çağrışımları ve reklam mesajlarının çözümlemesi; hedef kitleye uygun görsel stratejiler geliştirme; vaka analizleri ve reklam görseli tasarımı üzerine uygulamalar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Görsel algının temel ilkelerini ve algı psikolojisinin reklam tasarımındaki işlevini açıklar. |
Gestalt ilkelerini reklam tasarımında uygulayarak görsel bütünlük oluşturur. |
Renk, biçim, kompozisyon gibi görsel öğelerin algısal etkilerini analiz eder. |
Görsel hiyerarşi ve dikkat yönlendirme stratejilerini reklam tasarımlarına uygular. |
Nöro-reklam ve duyusal pazarlama yaklaşımlarını yorumlar. |
Tüketici algısı ve marka çağrışımlarını reklam örnekleri üzerinden çözümler. |
Reklam görselleri üzerinde analitik çözümleme yapar ve yaratıcı tasarımlar üretir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş: Görsel algının tanımı ve önemi |
- |
2 |
- |
Algı süreçleri ve zihinsel görselleştirme |
- |
3 |
- |
Gestalt ilkeleri ve reklamda kullanımı |
- |
4 |
- |
Renklerin algısal etkileri ve marka çağrışımları |
- |
5 |
- |
Görsel dikkat ve reklam stratejileri |
- |
6 |
- |
Algı yanılmaları ve reklam mesajlarındaki etkileri |
- |
7 |
- |
Görsel hiyerarşi ve kompozisyon kuralları |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Tüketici davranışı ve görsel algı ilişkisi |
- |
10 |
- |
Duyusal pazarlama ve nöro-reklam kavramı |
- |
11 |
- |
Marka kimliği ve görsel bütünlük |
- |
12 |
- |
Reklam örnekleri üzerinden görsel analiz |
- |
13 |
- |
Reklam örnekleri üzerinden görsel analiz |
- |
14 |
- |
Algı odaklı reklam tasarımı |
- |
15 |
- |
Algı odaklı reklam tasarımı |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Tosun, N. (2014). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: Beta Yayınları. |
Arnheim, R. (2009). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları. |
Solomon, M. R. & Riegel, R. (2019). Tüketici Davranışları: Satın Alma, Sahip Olma ve Olma. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Oskay, Ü. (2000). Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş. Ankara: Der Yayınları. |
Moriarty, S., Mitchell, N., & Wells, W. (2015). Advertising & IMC: Principles and Practice. Pearson. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|