TR EN

GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIT206 GÖRSEL ALGI VE REKLAMCILIK 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, görsel algının temel ilkelerini kavratmak ve bu ilkelerin reklam tasarımındaki işlevini açıklamaktır. Öğrencilerin, reklam mesajlarının görsel kurgusunu algı psikolojisi açısından analiz edebilmesi ve yaratıcı süreçte bilinçli tercihler yapabilmesi hedeflenmektedir.
İçerik: Görsel algının psikolojik temelleri, Gestalt ilkeleri, dikkat, algı yanılmaları; reklamda renk, biçim, kompozisyonun algıya etkisi; görsel hiyerarşi ve yönlendirme; tüketici algısı, marka çağrışımları ve reklam mesajlarının çözümlemesi; hedef kitleye uygun görsel stratejiler geliştirme; vaka analizleri ve reklam görseli tasarımı üzerine uygulamalar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görsel algının temel ilkelerini ve algı psikolojisinin reklam tasarımındaki işlevini açıklar.
Gestalt ilkelerini reklam tasarımında uygulayarak görsel bütünlük oluşturur.
Renk, biçim, kompozisyon gibi görsel öğelerin algısal etkilerini analiz eder.
Görsel hiyerarşi ve dikkat yönlendirme stratejilerini reklam tasarımlarına uygular.
Nöro-reklam ve duyusal pazarlama yaklaşımlarını yorumlar.
Tüketici algısı ve marka çağrışımlarını reklam örnekleri üzerinden çözümler.
Reklam görselleri üzerinde analitik çözümleme yapar ve yaratıcı tasarımlar üretir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Giriş: Görsel algının tanımı ve önemi -
2 - Algı süreçleri ve zihinsel görselleştirme -
3 - Gestalt ilkeleri ve reklamda kullanımı -
4 - Renklerin algısal etkileri ve marka çağrışımları -
5 - Görsel dikkat ve reklam stratejileri -
6 - Algı yanılmaları ve reklam mesajlarındaki etkileri -
7 - Görsel hiyerarşi ve kompozisyon kuralları -
8 - ARA SINAV -
9 - Tüketici davranışı ve görsel algı ilişkisi -
10 - Duyusal pazarlama ve nöro-reklam kavramı -
11 - Marka kimliği ve görsel bütünlük -
12 - Reklam örnekleri üzerinden görsel analiz -
13 - Reklam örnekleri üzerinden görsel analiz -
14 - Algı odaklı reklam tasarımı -
15 - Algı odaklı reklam tasarımı -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, N. (2014). Reklamcılık: Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. İstanbul: Beta Yayınları.
Arnheim, R. (2009). Sanat ve Görsel Algı. İstanbul: Metis Yayınları.
Solomon, M. R. & Riegel, R. (2019). Tüketici Davranışları: Satın Alma, Sahip Olma ve Olma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Oskay, Ü. (2000). Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş. Ankara: Der Yayınları.
Moriarty, S., Mitchell, N., & Wells, W. (2015). Advertising & IMC: Principles and Practice. Pearson.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
1
2
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
5
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
2
3
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 0 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 0 0 0
Genel Toplam 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 0,0