TR EN

NÖROJENİK EDİNİLMİŞ DİL BOZUKLUKLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DKT301 NÖROJENİK EDİNİLMİŞ DİL BOZUKLUKLARI 5 4 3 5

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile; Nörojenik bozukluklar ile ilgili temel değerlendirme ve müdahale yöntemleri hakkında bilgi edinimi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders; Tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi,Değerlendirme ve karar verme süreci, değerlendirme araçları, test türleri,Değerlendirme amaçları, dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını anlamayı değerlendirme,Dilin içeriğini, biçimini ve kullanımını üretmeyi değerlendirme,Türkçe Afazi dil değerlendirme testleri kullanımı, puanlanması ve yorumlanması,Türkçe Afazi dil değerlendirme testleri kullanımı, puanlanması ve yorumlanması,Nörojenik edinilmiş dil bozukluklarında terapi yaklaşımları,Uyaran yaklaşımı,Uyaran Yaklaşımında Uyaran Hazırlama,Tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi , Tematik dil uyarımı ve semantik özellikler analizi,HELPSS ve RET,HELPSS ve RET,Görsel Hareket Terapisi, Global Afazi için terapi yaklaşımları; konularını içermektedir.