Amaç: |
Dersin amacı, öğrencilere değişik karar seçeneklerini belirlilik, belirsizlik, risk, kısmi bilgi ve yarışmalı karar ortamlarında değişik ölçütlere göre karşılaştırmayı ve en uygun seçeneğin seçilmesi ile ilgili ilke, yöntem ve süreçleri öğretmek ve bu yöntemleri uygulamalarını sağlayacak bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Karar Vermenin Anlamı, Yöntemleri, Süreci ve Çeşitleri; Karar Modelinin Öğeleri,
Karar Matrisi, Karar Ağacı ve Karar Ortamları; Belirlilik ve Risk Ortamlarında Karar
Verme, Belirsizlik ve Kısmi Bilgi Ortamlarında Karar Verme; Bayesgil Ön, Son ve
Sondan Önceki Analizler; Yarar (Fayda) Kuramı, Nicel ve Nitel Çok Ölçütlü Karar
Verme, Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP), Hedef Programlama, Yarışma Ortamında
Karar Verme ve Oyun Kuramının Temelleri, İki Kişilik Sabit ve Sıfır Toplamlı Oyunlar,
Karma Stratejili Oyunların Grafik Yöntemiyle Çözümü, (mxn) Kişilik Oyunların
Doğrusal Programlama ve Diğer Yöntemlerle Çözümü, Bilgisayarla Çözüm
Uygulamaları. |