İnternet kullanımı sosyal medya sayesinde yaygınlaşsa ve yurttaş gazeteciliği gibi bireysel kullanımları teşvik edici yeni içerikler türese de bu alanda bir nevi uzmanlaşmayı gerektirmektedir. Geleneksel medyadan farklı olan yeni medya kendi yapısal özelliklerine ve uzmanlık yetilerine sahiptir. Bölümün amacı, geleneksel medyadan daha hızlı gelişen yeni medyada gelişmeleri takip edecek, yönetecek ve yön verecek uzmanlar yetiştirmektir.
Öğrencilerimiz, medya ve iletişim bölümünde elde ettikleri mesleki kazanımlar vasıtasıyla hayata donanımlı bir biçimde hazırlanmaktadır. Bölüm olarak öncelikli hedefimiz; öğrencilerimizi Medya ve İletişim bölümü çatısı altında edindikleri bilgi ve becerilerle, yaşanan teknolojik gelişmelere ve yeniliklere uyum sağlayabilen, bilişim ve iletişim teknolojilerini de kullanarak aldıkları kuramsal bilgiyi çalışma alanlarında uygulayabilen, medya mesajlarını doğru okuyabilen, internet gazeteciliği ve vatandaş gazeteciliği kavramlarına hakim, haberleri bağımsız gözle analiz edebilen, eleştirel bir bakış açısına sahip, medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilen, araştırmacı ve yenilikçi bir kimlikle, etik ilkeler çerçevesinde çalışabilecek donanımlı iletişimciler olarak yetiştirmektir.
Bu bölüm mezunları internet üzerinde faaliyet gösteren tüm iletişim sektörü firmaları ve geleneksel firmaların da internet üzerindeki iletişim faaliyetlerinin yürütüldüğü birimlerde, ticari yada ticari olmayan iletişim içeren pozisyonlarda iş bulma imkanına sahip olacaklardır.
Giderek dijitalleşen dünyamızda medyanın uygulama alanlarında istihdam giderek artmaktadır. Hem geleneksel medya hem de yeni medya uygulama alanlarında kalifiyeli çalışanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Yaşanan teknolojik gelişmeler ve sektörel beklentiler doğrultusunda uygun formatta müfredat ve uygulama atölyelerimiz geliştirilerek güncelliğini korumaktadır. Bu doğrultuda bölümümüz hem medya sektöründe hem de akademik alanda kalifiyeli kişilerin yetişmesine temel oluşturmaktadır.
Gelişen iletişim teknolojileri çerçevesinde yeni medya uygulamalarına ilgi duyan ve iletişim becerilerini geliştirmek isteyen, görsel hafıza ve yazma yeteneği konusunda kendine güvenen, teknolojiye meraklı, özgüveni yüksek, medya sektöründe çalışmak isteyen kişiler için bölümümüz uygun bir tercih olabilir.
Reklam ajansları, tasarım firmaları, sosyal medya ajansları, gazeteler, televizyonlar, dergiler, eğitim kurumları ve basın halkla ilişkiler departmanları bölümümüzde eğitim alan kişiler için uygun çalışma alanlarıdır.
Bölümün çalışma alanları: yerel ve ulusal gazeteler, yerel ve ulusal haber kanalları, internet üzerinde faaliyet gösteren haber ajansları, sosyal medya ajansları, kurumsal firmaların iletişim departmanları, prodüksiyon firmaları, halkla ilişkiler ve reklam ajanslarıdır.
Üniversitemiz ön lisans/lisans programlarına “Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik “ doğrultusunda kontenjan dahilinde yatay geçişle öğrenci kabul edilmektedir.
Yeni Medya ve İletişim bölümüne Dikey Geçiş ile geçmek isteyen tüm öğrenciler, Dikey Geçiş Sınavı’na girerek yeterli puanı aldıkları takdirde ÖSYM tarafından yerleştirilirler. Tüm şartları yerine getiren öğrenciler böylece okulumuzda dört yıllık lisans eğitimi almaya hak kazanır. Ayrıca İstanbul Gelişim Üniversitesi ön lisans öğrencileri DGS ile ücretli kontenjanını kazandıkları takdirde, yüzde 50 burslu okuma imkanına sahip olurlar.