Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GSF125 |
BEDEN DİLİ VE DİKSİYON |
1 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kişilerarası iletişimde, iletişimsel etkinlikler ve beden dilini kullanma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: |
Düzgün bir Türkçe ile konuşabilme, meslek hayatında kullanacağı dili alışkanlık haline dönüştürebilme, vücut dilinin ortamlara uygun davranışlar içinde kullanılmasını konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etkili iletişim kurmanın önemini tanımlar. |
Beden dili yolu ile kişilerarası iletişimi açıklar. |
Günlük konuşma dili ile mesleki sunum dilini karşılaştırır. |
Beden diline özgü terimler ile kişilerarası iletişim arasında ilişkiyi kurar. |
Kişilerarası iletişimi verimli bir biçime yönlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
Ders hakkında genel bilgi İnsan ve iletişim |
yüz yüze ders anlatımı |
2 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
İletişimde konuşmanın önemi |
yüz yüze ders anlatımı |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Konuşmayı oluşturan fiziksel ve biyolojik sistem/ ses telleri/soluk ve ses cihazı |
yüz yüze ders anlatımı |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru soluk alma teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Ses geliştirme teknikleri |
yüz yüze ders anlatımı |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Tek solukla uzun cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Doğru Türkçe boğumlama (artikülasyon) çalışması |
yüz yüze ders anlatımı |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Duygu ve sözcük cümle alıştırmaları |
yüz yüze ders anlatımı |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili İletişimde söz duygu beden ilişkisi |
yüz yüze ders anlatımı |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları |
Etkili iletişimde stratejik uygulamalar |
yüz yüze ders anlatımı |
15 |
- |
Genel tekrar |
yüz yüze ders anlatımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Pease, A., Pease, B. (2018). Beden Dili. Meltem Erkmen (Çev.). İstanbul: Epsilon Yayınları. |
Değirmenci, H. C. (2017). Beden Dili ve Güzel Konuşma Sanatı. İstanbul: Girdap Yayınevi. |
Işık, M. (2010), Sizinle İletişebilir miyiz?, Eğitim Kitabevi Yayınları, 6. Baskı |
Özer, K. (1998), İletişim Becerisi, İstanbul: Varlık Yayınları, 2. Baskı |
Baltaş, Z. & Baltaş, A. (1992), Bedenin Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi |
Taşer, S., Konuşma Eğitimi, (1988) İzmir, İleri Kitabevi |
Altıntaş, E, Devrim Çamur, Beden Dili Sözsüz İletişim (2004), İst. Aktüel |
Köknal, Ö. İnsanı Anlamak, (1993)İst. Altın Kitaplar |
Reca, Ö. F., Beden Dili Başarılı ve Güzel Konuşma Sanatı(2017) , İst.Tutku yay. |
Şenbay, N., Söz ve Diksiyon Sanatı (1994) İst.,Yapı Kredi yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
3 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
31 |
0 |
106 |
|
Genel Toplam |
106 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,2 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|