Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ILT387 |
DİJİTAL TEKNOLOJİLER |
5 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, iletişim ve tasarımı disiplinini gelişen ve gelişmeye devam eden dijital teknolojilerle buluşturmak ve öğrencileri bu konuda bilgi sahibi yapmaktır. |
İçerik: |
Bu derste öğrencilerin, dijital teknolojilerle gelişen ve değişen iletişim, sinema ve reklam sektörünü temel düzeyde öğrenecek ve dijitalleşmenin özellikleri bağlamında değişen üretim, tüketim ve hukuki süreçlere olan etkisi incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Dijital teknolojinin medya alanındaki yaptığı değişimlerin bireyler üzerindeki etkilerini bilir. |
Dijital teknolojinin medya alanındaki yaptığı değişimlerin ortaya çıkardığı toplumsal sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
Dijital teknolojinin medya alanına getirdiği ekonomik gelişmeleri ve süreçleri bilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tanışma ve Giriş |
- |
2 |
- |
Dijitallik nedir? Dijitallik üzerine tartışmalar |
- |
3 |
- |
Fordizm, neo-luddite ve günümüzdeki akıllı makinelerin getirdiği yeni düzen |
- |
4 |
- |
Dijital Teknolojilere Genel Bir Bakış |
- |
5 |
- |
Dijital Teknolojiler: Geleneksel Medya ve Yeni Medya Farkları |
- |
6 |
- |
Geleneksel ve internet medyasının etkileşimleri, sosyal medya yoluyla gelişen ve değişen insan ilişkileri |
- |
7 |
- |
Akıllı mobil cihazların topluma etkileri, Youtube videolarının farklı coğrafyalarda oynadığı kültürel roller |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Yeni medyada üretim, tüketim ve dağıtım pratikleri |
- |
10 |
- |
İnteraktif medya üretimi ve tüketimi |
- |
11 |
- |
Internet medyasında bireysel ya da ülkesel marka üretimi ve yönetimi |
- |
12 |
- |
Dijital teknolojiler: ekonomi politik paradigmadan bakış |
- |
13 |
- |
Dijital teknolojiler: hukuki boyutlarına bakış |
- |
14 |
- |
Genel değerlendirme |
- |
15 |
- |
Genel değerlendirme |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Jenkins, H. (2003). Quentin Tarantino’s Star Wars? Digital cinema, media convergence, and participatory culture. Rethinking media change: The aesthetics of transition, 281-312. |
Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. NYU press, pp. 1-24. |
Lievrouw, L. A. (2009). New media, mediation, and communication study. Information, Communication & Society, 12(3), 303-325. |
Mul, Jos de (2010). The Digitalization of Culture: Reflections on Multimediality, Interactivity, and Virtuality. In Cyberspace Odyssey: Towards a Virtual Ontology and Anthropology, pp. 805-102. |
Wajcman, J. (2008). Life in the fast lane? Towards a sociology of technology and time. The British journal of sociology, 59(1), 59-77. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|