Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA385 | SÜRDÜRÜLEBİLİR TASARIM | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Sürdürülebilirlik ve Tasarım İlişkisi |
İçerik: | Sürdürülebilirlik ve Tasarım İlişkisi ve Süreçleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Her türlü tasarım sürecinin sürdürülebilir doğa ve çevre koşulları ile ilgisini kavrar ve olanaklar elverdiğince tasarımlarını doğayla uyumlu yapabilme becerisi kazanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Tasarım nedir? Tasarımın amaçları. | Sürdürülebilir tasarımla ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Soru – Cevap Yöntemi |
2 | Tasarım tarihi ve süreçleri | Sürdürülebilir tasarımın tarihçesi ve günümüze kadar olan evrimi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, |
3 | Tasarım tarihi ve malzeme ilişkisi | Geri dönüşüm ve yeniden kullanılan malzemelerin grafik tasarım alanına etkisi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, |
4 | Tasarım İlkeleri | Sürdürülebilir tasarımın oluşum süreci ve grafik prensipleriyle olan ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
5 | Görsel tasarım ve Görsel tasarım İlkeleri | Devamlılık arz edecek ve çevreye duyarlı tasarım yaparken gözetilmesi gereken kurallar | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Çevre ve Tasarım | Grafik tasarım ve çevre ilişkisinin değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Sürdürülebilir Tasarım ve Çevre İlişkisi | Tasarım ürünlerinin sürdürebilir malzemelere uygulanması, verilmek istenen mesajın daha az kaynak kullanılarak hedef kitleye aktarılması | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel Tasarımda Sürdürülebilirlik | Enerji optimizasyonunu gözeterek, geri kazanımlı malzemeler kullanılarak tasarım yapılması | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
10 | Tasarım örneklerinin incelenmesi | Daha önce gerçekleştirilmiş grafik tasarım örneklerinin ışık, gölge, leke, ritim, renk, oran oranı, tipografik gibi temel tasarım kuralları çerçevesinde incelenilmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Tasarım örneklerinin incelenmesi | Sürdürülebilir tasarımla ilgili gerçekleştirilmiş dünyadan örneklerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | Proje Çalışması | Sürdürülebilirlik adına verimli enerji felsefesini gözeterek proje fikrinin gerçekleştirilmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Proje Çalışması | Sürdürülebilir tasarımla ilgili gerçekleştirilmiş dünyadan örneklerin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Proje Çalışması | Sürdürülebilirlik adına verimli enerji felsefesini gözeterek proje fikrinin gerçekleştirilmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Proje Çalışması | Gerçekleştirilen proje çalışmalarının sürdürülebilirlik, çevre, ekolojik denge kapsamında kritik edilmesi | Tartışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Barbero, Silvia ve Brunella Cozzo (2009), Ecodesign, Tandem Verlag GmbH |
Hamlett, Phil. “Sustainability and Graphic Design”, Interactive Annual 2005, (Erişim tarihi: 20.05.2010) |
Erkarslan, Önder (2009), “YEŞİL, YEŞİLİMSİ: Ürün Göstergebilimi Aracılığıyla Sürdürülebilir Tasarım Uygulamalarının Eleştirisi”, Mimarlık Dergisi, Sayı: 349, Eylül-Ekim, http://www.mimarlarodasi.org.tr/mimarlikdergisi, (Erişim tarihi: 25.09.2010). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
5 | |||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
5 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |