| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| STV477 | POST PRODÜKSİYON | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersle öğrencilerin, post prodüksiyon sürecini anlaması, çekim sonrası uygulamaları ve bu uygulamaların somut adımlarına yönelik yönlendirici eğilimler kazanması amaçlamaktadır. |
| İçerik: | Bu dersin içeriği; öğrencilerin, post prodüksiyon hakkında bilgi sahibi olmaları ve kendi ürünlerinin post prodüksiyon süreçlerine dair uygulama adımlarının bilgileri, örnekleri kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Post prodüksiyon ile ilgili teknik konuları açıklayabilir. |
| Post prodüksiyon süreci hakkında fikir sahibi olur. |
| Kurgu, renk gibi teknik konular hakkında analiz yapabilir. |
| Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı hakkında tartışabilir. |
| Ses ve ses işleme süreçleriyle ilgili konuları açıklayabilir. |
| Ses ve görüntü arasındaki teknik ve naratif ilişki hakkında tartışabilir. |
| Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamalarını açıklayabilir. |
| Özel efekt kavramını ve nasıl kullanıldığını açıklayabilir. |
| Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı hakkında teknik analiz yapabilir. |
| Online – offline kurgu kavramlarını ve proxy yöntemini açıklayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı | Anlatım ve soru-cevap |
| 2 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamalarının değerlendirilmesi | Anlatım ve beyin fırtınası |
| 3 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Post prodüksiyon aşamalarının anlatılması, sürecin işleyişinin örnekler üzerinden analizi | Anlatım ve beyin fırtınası |
| 4 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Görüntü kurgusu, kurgu tarihinin incelenmesi ve temel kurgu programlarının tanıtımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 5 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Online – offline kurgu kavramları, proxy yöntemi | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 6 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Codecler, dosya formatları, import ve export ayarları | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 7 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Kurgu teknikleri, Pudovkin ve Kuleşov etkisi, genel değerlendirme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 8 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamaları | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 9 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Ses ve görüntü eşleme, ses ve görüntünün kurgulanmasına dair örnekler | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
| 12 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
| 13 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | LOG ve RAW kavramlarının incelenmesi, LUT kullanımı | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
| 14 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma | Post prodüksiyon şirketleri ve genel değerlendirme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası |
| 15 | - | - | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Pearlman, K. (2016). Sinemada Ritimlerin Kurgusu: Filmin Üslubu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| Murch. W. (2019). Göz Kırparken: Film Kurgusuna Bir Bakış Açısı. İstanbul: İFA |
| Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. Ankara: Pusula Yayıncılık |
| Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları |
| Wollen, P. (2018). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
| Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları |
| Dmytryk, E. (2021). Sinemada Kurgu. İstanbul: Agora Kitaplığı |
| Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı |
| Vardar, B. (2009). Sinema Ses ve Müzik. İstanbul: Es Yayınları |
| Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
| 2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
| 2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
| 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 9 | 2 | 18 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 10 | 3 | 30 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 2 | 2 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 53 | 0 | 125 |
| Genel Toplam | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |