TR EN

POST PRODÜKSİYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV477 POST PRODÜKSİYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilerin, post prodüksiyon sürecini anlaması, çekim sonrası uygulamaları ve bu uygulamaların somut adımlarına yönelik yönlendirici eğilimler kazanması amaçlamaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; öğrencilerin, post prodüksiyon hakkında bilgi sahibi olmaları ve kendi ürünlerinin post prodüksiyon süreçlerine dair uygulama adımlarının bilgileri, örnekleri kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Post prodüksiyon ile ilgili teknik konuları açıklayabilir.
Post prodüksiyon süreci hakkında fikir sahibi olur.
Kurgu, renk gibi teknik konular hakkında analiz yapabilir.
Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı hakkında tartışabilir.
Ses ve ses işleme süreçleriyle ilgili konuları açıklayabilir.
Ses ve görüntü arasındaki teknik ve naratif ilişki hakkında tartışabilir.
Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamalarını açıklayabilir.
Özel efekt kavramını ve nasıl kullanıldığını açıklayabilir.
Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı hakkında teknik analiz yapabilir.
Online – offline kurgu kavramlarını ve proxy yöntemini açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Anlatım ve soru-cevap
2 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Pre-prodüksiyon, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamalarının değerlendirilmesi Anlatım ve beyin fırtınası
3 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Post prodüksiyon aşamalarının anlatılması, sürecin işleyişinin örnekler üzerinden analizi Anlatım ve beyin fırtınası
4 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Görüntü kurgusu, kurgu tarihinin incelenmesi ve temel kurgu programlarının tanıtımı Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
5 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Online – offline kurgu kavramları, proxy yöntemi Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
6 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Codecler, dosya formatları, import ve export ayarları Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
7 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Kurgu teknikleri, Pudovkin ve Kuleşov etkisi, genel değerlendirme Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Ses kurgusu, ses tasarımı ve ses tasarım uygulamaları Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
10 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Ses ve görüntü eşleme, ses ve görüntünün kurgulanmasına dair örnekler Anlatım ve örnek üzerinden uygulama
11 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Yeşil ve mavi perde, arka plan temizleme sanal arka plan kullanımı Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası
12 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Renklendirme, renk düzeltme, renk kavramı Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası
13 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma LOG ve RAW kavramlarının incelenmesi, LUT kullanımı Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası
14 Konuyla ilgili okuma, izleme ve araştırma yapma Post prodüksiyon şirketleri ve genel değerlendirme Anlatım ve örnek üzerinden uygulama, beyin fırtınası
15 - - -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Pearlman, K. (2016). Sinemada Ritimlerin Kurgusu: Filmin Üslubu. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Murch. W. (2019). Göz Kırparken: Film Kurgusuna Bir Bakış Açısı. İstanbul: İFA
Canikligil, İ. (2007). Dijital Video ile Sinema. Ankara: Pusula Yayıncılık
Berger, J. (2019). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları
Wollen, P. (2018). Sinemada Göstergeler ve Anlam. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Toprak, M. (2012). Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon Yayınları
Dmytryk, E. (2021). Sinemada Kurgu. İstanbul: Agora Kitaplığı
Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı
Vardar, B. (2009). Sinema Ses ve Müzik. İstanbul: Es Yayınları
Mercado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
2
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
2
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
2
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
3
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 2 18
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 10 3 30
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 2 2
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 53 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0