Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA121 | TEMEL ÇİZİM I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. METİN KUŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Herhangi bir objenin, bir konunun, bir düşünce veya kavramın, çizgisel anlatımla ifade edilmesi ve doğadaki tüm elemanları doğru gözlemleyip çizilerek, öğrencinin görsel anlatım ve ifade becerisini geliştirmektir |
İçerik: | Öğrencilerin görünen dünyanın elemanlarını çeşitli yöntem ve tekniklerle kendine özgü, iki boyutlu kağıda üç boyut illüzyonu yaratarak aktarma yöntem ve tekniklerini öğretmeyi kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci temel çizim elemanlarını ifade olanaklarını deneyimler. (experience, bloom 4) |
Formu görme, kavrama, düşünme ve düşünceyi görselleştirme becerisi geliştirir. (develop, bloom 6) |
Doğada gözlemlediği formları iki boyutlu yüzey üzerinde, üç boyutlu olarak gösterir . (demonstrate, bloom 3) |
Gözleme dayalı ve imgesel formları birleştirerek yeni görsel fikirler geliştirir. (produce, bloom 3) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma; Desen dersinin içeriğini ve önemini anlama, malzeme listesi. | Anlatma ve uygulama yöntemi |
2 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Desende çizgi nedir ; çizgi araştırmalarını ele alma. Çizgisel anlatım, özellikler, örnekler. | Anlatma ve uygulama yöntemi |
3 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Temel geometrik formlardan hareketle obje çizim çalışmaları (hareket ve oran ölçümleri) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
4 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Organik nesnelerden obje çalışmaları (hareket ve oran ölçümleri) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
5 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Geometrik ve organik objelerden çizgi değerleriyle kompozisyon çalışması | Anlatma ve uygulama yöntemi |
6 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Geometrik ve organik objelerden çizgi değerleriyle kompozisyon çalışması | Anlatma ve uygulama yöntemi |
7 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | (Objelerde) ton değerleriyle modlaj (hacim kazandırma) tekniğinin uygulanması. | Anlatma ve uygulama yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | (Objelerde) ton değerleriyle modlaj (hacim kazandırma) tekniğinin uygulanması. | Anlatma ve uygulama yöntemi |
10 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Ölüdoğa (Natürmort) çizgisel etüd | Anlatma ve uygulama yöntemi |
11 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Ölüdoğa (ton ve ışık-gölge etüd) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
12 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Enteriyör(iç mekan çalışmaları)tek kaçışlı artistik perspektif | Anlatma ve uygulama yöntemi |
13 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Enteriyör(iç mekan çalışmaları)tek kaçışlı artistik perspektif | Anlatma ve uygulama yöntemi |
14 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Antik etüd (tors çalışması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
15 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Antik etüd (tors çalışması) | Anlatma ve uygulama yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sanatın Öyküsü E.H.Gombrich |
THE ART BOOK |
Sanat Tarihinin Temel Kavramları Heinrich Wöfflin. |
Görme Biçimleri John Berger |
Renaisance & Baroque Drawings from Chatsworfh A GREAT HERİTAGE Michael Jaffe |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
3 | |||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
3 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 13 | 3 | 39 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |